• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 146978
+
-

قاب‌هایی از طبیعت با تکنیک‌های خاص

قاب‌هایی از طبیعت با تکنیک‌های خاص

همه‌ی نقاشان بزرگ جهان از طبیعت الهام می‌گیرند. طبیعت، خود زیباترین نقاشی است؛ پاییز را در پارک تصور کنید. رنگ‌های زرد و نارنجی درختان افرا و چنار و گردو را ببینید. سرو‌های سبز در کنار این‌همه زردی، زیبایی خودش را دارد. این‌همه رنگ پاییزی نمی‌تواند الهام بخش یک نقاش باشد؟
رودها، سنگ‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و...، همه می‌توانند الهام‌دهنده باشند. اگرچه به‌خاطر کرونا، رونق گالری‌های هنری کم‌رنگ شده، اما از 28 آبان‌ماه در فضای بزرگ گالری پردیس ملت، نمایشگاهی باعنوان «گستره‌ی طبیعت» برپا شده است. 22 هنرمند در این گالری، کارهای خود را که الهام‌گرفته از طبیعت است با تکنیک‌های گوناگون به اجرا درآورده‌اند.  
در معرفی نمایشگاه می‌خوانیم: «عناصر طبیعت همواره در نظر نقاشان ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است و هم به‌شکل بصری و هم تمثیلی، ابعاد گوناگونی از تفکر ایرانی را نشان داده است. تا جایی که هنرمندان امروز هم از تلفیق عناصر بصری و طبیعت رویکردهای تازه‌ای را شکل می‌دهند.»
در این نمایشگاه ۳۰ اثر از فرح ابوالقاسم، طاهره افضلی، ژاله اکبری، سعید امدادیان، میلاد جهانگیری، حسین خوش‌رفتار، علی رستگار، میثم رسولی‌نژاد، فرشته ستایش، جلال شباهنگی، الهام فاطمی، زهرا قیاسی، بهنام کامرانی، نجمه کزازی، ابراهیم گنجیان، فرهاد مفوض، مهتا معینی، کتایون مقدم، نازیلا مقدم، منوچهر نیازی، احمد وکیلی و آرمان یعقوب‌پور به‌نمایش گذاشته شده است.
برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید تا ۱۹ آذرماه، هرروز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری پردیس ملت، واقع در خیابان ولی‌عصرعج، ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه‌ی منفی۲، مراجعه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید