• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 9 آذر 1400
کد مطلب : 146808
+
-

تک خط خبر

سهم صادرات فرش دستباف از صادرات غیرنفتی از 19درصد در سال 78 به 0.17درصد در سال 99کاهش یافته است. طبق آمارهای منتشر شده، سهم ایران از بازارهای جهانی این کالا در همین مدت‌زمان از 32درصد به کمتر از 9درصد رسیده است.

در 8‌ماه امسال معادل ۲هزار و ۲۳۰میلیارد ریال کالای رسوبی در انبارهای سازمان اموال تملیکی منهدم شده که نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۱۸۶درصد رشد داشته است. کالاهای سریع‌الفساد تاریخ گذشته، البسه مستعمل، انواع لوازم آرایشی بهداشتی غیراستاندارد، انواع دخانیات و داروهای فاقد مجوز بهداشت، از جمله کالاهای امحا شده بوده است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی در مهرماه امسال با ‌ماه مشابه پارسال، نشان‌‌دهنده افزایش ۳۳درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی است. وزن گوشت قرمز عرضه‌شده در کشتارگاه‌های رسمی در مهرماه امسال جمعاً ۵۲.۸۰۰ تن و سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

به‌گفته یکی از صادرکنندگان خرما، فعالیت تجار پاکستانی برای خرید خرمای استعمران ایران در سال‌های اخیر تشدید شده و تجار این کشور با رفت‌وآمد به خوزستان و کرمان، خرمای استعمران خوزستان و شاهانی کرمان را خریداری و صادرات‌ مجدد می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :