• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 آذر 1400
کد مطلب : 146592
+
-

گرینویچ/ چسب دروغ‌سنج خانگی


شاید تا چند‌ماه دیگر به فهرست خرید خانم خانه، یک بسته چسب دروغ‌سنج هم اضافه شود. دروغ‌سنج که روی پوست صورت نصب می‌شود، درصورت حرکت عضله‌های خاص روی صورت که نماد دروغ گفتن هستند، واکنش نشان می‌دهند. به‌گزارش آدیتی سنترال، پس از اینکه تحقیقات پروفسور یال هنین نشان داد که 73درصد مواقع این دروغ‌سنج‌ها تشخیص درستی می‌دهند، از عرضه آن در آینده‌ای نزدیک و قیمت زیر یک دلاری آن درصورت تولید انبوه خبر داد. این تراشه بسیار ریز که روی صورت نصب می‌شود، با استفاده از سیگنال‌های موسوم به EMG electromyography پیغام‌های دریافت شده را از الکترودهای دستگاه دریافت می‌کنند. به‌گفته دانشمندان سخت‌افزار این ابزار کاربردی است و فقط الگوریتم‌های تحلیل داده‌های آن باید تکمیل و بروزرسانی شود.

دارویی خواهم یافت یا دارویی خواهم ساخت

پدری در چین پس از ابتلای فرزندش به سندرم نادر ژنتیک  (Menkes )  و پس از اینکه جامعه پزشکی برای نوع بیماری این پسربچه دارویی نداشت، خودش شروع به مطالعه دارویی کرد و یک آزمایشگاه دارویی ساخت. به گزارش دیلی‌میل، ژو وی که پزشکان اعلام کرده بودند تا 2‌ماه بعد پسرش را از دست می‌دهد تا دو سال بعد هم فرزندش را زنده نگه داشته است. او که شرایط شیوع کرونا، امکان کمک گرفتن از جامعه پزشکی اروپا و آمریکا را برایش ناممکن کرده بود، با تلاش خستگی‌ناپذیر توانست تمام فاکتورهای حیاتی فرزندش را به کمک داروهایی که فرمول‌هایش را با مطالعه شبانه روزی کشف کرده و آنها را ساخته بود کنترل کند. او خانه‌اش را تبدیل به آزمایشگاه داروهای این بیماری کرده و همسرش به خانه دخترش رفته است.

نتیجه اعتماد به تم پارک

تصور کنید در یکی از بهترین تم پارک‌های دنیا با موضوع دایناسورها و کروکدیل‌ها، هوس می‌کنیم که یک عکس سلفی با کروکدیل غول‌پیکر مصنوعی تم پارک بگیریم که ناگهان این خزنده که به آن فسیل زنده هم می‌گویند آرواره‌هایش را باز می‌کند و دست‌مان را گاز می‌گیرد. این حادثه‌ای بود که برای مردی 68ساله در فیلیپین افتاد. به‌گزارش فیلیپین نیوز، این مرد که مثل بسیاری از ما تصور می‌کرد تم پارک یعنی پارکی موضوعی که با باغ‌وحش فرق دارد، تابلوهای هشداردهنده را ندیده و وارد محوطه زندگی کروکدیل‌ها شد. پس از این حادثه که احتمالا باعث قطع شدن دست این مرد می‌شود، قرار است محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از ورود بازدیدکنندگان به محیط‌های خطرناک درنظر گرفته شود. این مرد به خبرنگارها گفت: اصلا فکر نمی‌کردم در تم پارک کروکدیل واقعی وجود داشته باشد، درست مثل یک مجسمه بی‌حرکت بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید