• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 6 آذر 1400
کد مطلب : 146527
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWMz7
+
-

تک خط خبر

قطع کامل برق ماینرها: محمد خدادادی، مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: مجازات حبس و قطع دائم و جمع‌آوری انشعاب برق یا گاز محل وقوع استخراج غیرمجاز رمز ارز برای کسانی که به کار خلاف خود ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

تهران، میزبان بیشترین واحدهای فعال صنعتی:  جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که تهران میزبان بیشترین واحدهای فعال صنعتی است و خراسان‌شمالی، کهگیلویه‌وبویراحمد و بوشهر در قعر جدول قرار دارند و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز فقط ۲.۶درصد از کل واحدهای فعال را در خود جای داده‌اند.

افزایش صادرات به آفریقا: آمار تجارت 7ماهه سال۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ایران توانسته جای پای خود را در بازار کشورهای آفریقایی محکم‌تر کند. در ۷ماهه سال جاری ۶۲۰میلیون دلار کالا  به کشورهای آفریقایی صادر شده که در مقایسه با سال قبل 230درصد رشد نشان می‌دهد. ارزش کل صادرات ایران به آفریقا در مدت مشابه سال قبل رقمی بالغ بر 188میلیون دلار بود. از لحاظ وزنی نیز صادرات ایران به آفریقا رشدی ۴۶درصدی داشته است.

همکاری ایران و فرانسه در حوزه تامین اجتماعی: مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با هیات وزارت کشاورزی فرانسه، زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه تعاونی‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی  را بررسی کردند.

پاکستان بازار خرمای ایران را گرفت: امیرحسین زرگرزاده، از صادرکنندگان خرمای ایران با بیان اینکه  پاکستان، بازارهای ۳۰ساله خرمای ایران در جهان را تصاحب کرده است، گفت: تجار پاکستان با رفت‌وآمد به خوزستان، خرمای این منطقه را می‌خرند و دوباره صادر می‌کنند. به گفته او، تجار پاکستانی حتی به کرمان نیز رفت‌وآمد کرده و خرمای شاهانی این منطقه را از کف بازار جمع می‌کنند. به عقیده وی امسال به‌طور قطع پاکستان بازار صادراتی خرمای ایران را بیش از سال‌های گذشته در اختیار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :