• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 آذر 1400
کد مطلب : 146414
+
-

گرینویچ/گوریل‌ها فرزند‌خوانده می‌گیرند


حیوانات با اینکه فقط در جنگل دشمن ندارند، اما گاهی رفتارهایشان برای حمایت از سایر جانداران، دانشمندان را شگفت زده می‌کند. ساینس طی گزارش مبسوطی نتایج تحقیقی را منتشر کرده که نشان می‌دهد  گوریل‌ها چنانچه بچه میمون یتیمی را بیابند، آن را به فرزندخواندگی می‌پذیرند. متیو‌زیپل، رفتار‌شناس و اکولوژیست دانشگاه دوک با بررسی و جمع‌آوری اطلاعات 53ساله دانشمندان گوناگون به این نتیجه رسیده که این گونه از حیوانات حساسیت خاصی روی بچه‌میمون‌های یتیم دارند و به سرعت آنها را تحت سرپرستی می‌گیرند.

غرغرو‌ها آسیب‌ می‌زنند

غرولند، آه و ناله و ورژن قدیمی آن زنجموره، از منظر روانشناسی همه‌شان در جای خود زیرمجموعه برون‌ریزی و برای سلامت روان مفید هستند. حالا اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مثل هر پدیده و رفتار دیگری غرولند هم اگر از حد خود بگذرد، مخصوصا برای اطرافیان و شنونده‌ها، بسیار مضر است. به گزارش بیگ‌تینک، غرغرو‌ها باعث می‌شوند میزان خاصی از هورمون‌های استرس در بدن شنونده‌ها و اطرافیان فرد ترشح شود که چنانچه مجاورتشان‌ با فرد همیشه‌ شاکی، شامل مدت زمان زیاد یا تکرار باشد، این استرس ممکن است منجر به بروز مشکلات جسمی یا روانی شود.

کنسل شدن مصاحبه یک میلیون دلاری

مجری تلویزیون استرالیا که برای مصاحبه با یک خواننده انگلیسی، 16هزار کیلومتر سفر کرده بود، به‌خاطر یک کلمه مصاحبه‌اش توسط این خواننده کنسل شد. به گزارش یاهونیوز، مت‌دوران، مجری شبکه 7تلویزیون استرالیا پس از این سفر طولانی که برای مصاحبه با ادل‌لوری ‌بلو‌ادکینز مشهور به ادل به لندن پرواز کرده بود، در ابتدای مصاحبه در مقابل این پرسش خواننده که «نظرت درباره آخرین آلبوم من چیه؟» قرار گرفت و فقط گفت«نشنیدم». همین یک کلمه کافی بود تا مصاحبه توسط این خواننده کنسل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید