• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 آذر 1400
کد مطلب : 146234
+
-

اخبار کوتاه/ آواربرداری 50واحد مسکونی در فین


در زلزله اخیر که روستاهای بخش فین بندرعباس را لرزاند، 2هزار و 498واحد مسکونی آسیب دید. در همین یک هفته‌ای که از زمین لرزه 6/4ریشتری هرمزگان می‌گذرد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آواربرداری بیش از 50واحد مسکونی زلزله‌زدگان بخش فین و سیاهوی بندرعباس را آواربرداری کرده که همزمان با این آواربرداری، عملیات اجرایی آنها نیز در حال انجام است. هم‌اکنون حدود 20اکیپ اجرایی در این مناطق حضور دارند و مشغول بازسازی و تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده هستند.

اعتراض مردم  چهارمحال و بختیاری به جابه‌جایی حوزه آب
کمبود آب در استان چهارمحال و بختیاری، برای دومین روز متوالی تجمع اعتراضی مردم این استان را در پی داشت. درحالی‌که نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری یعنی حدود 460هزار نفر در تامین آب شرب خود مشکل دارند و همچنین آب شرب بیش از 200روستا از طریق تانکر و به‌صورت سیار تامین می‌شود، مردم چهارمحال و بختیاری در تجمعات مردمی، نسبت به مشکلات آب استان که بخشی از آن مربوط به خشکسالی است و بخشی دیگر به سوء مدیریت منابع آبی اختصاص دارد، اعتراض کردند.

احیای 41واحد  تولیدی راکد در سمنان
از ابتدای سال‌جاری 41واحد تولیدی راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگشته است. این در حالی است که طبق اطلاعات سازمان صمت استان سمنان، در این مدت با رفع موانع و انجام پشتیبانی‌های مالی و بانکی، 104واحد تولیدی سمنان هم افزایش تولید داشته‌اند. نکته جالب توجه در این‌باره این است که تاکنون 87طرح سرمایه‌گذاری در استان نیز راه‌اندازی شده که این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد، به چرخه تولید سمنان اضافه شده‌اند.

افزایش صادرات عسل  استان مرکزی
استان مرکزی از ابتدای امسال تا به امروز 21هزار و 527کیلوگرم عسل صادر کرده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است. این در حالی است که در همین مدت، یک میلیون و 975هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان از این استان صادر شده که به‌گفته مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی این مقدار به نسبت مدت مشابه سال  قبل 100درصد افزایش یافته است.

واکسیناسیون بانوان  باردار قم رضایت‌بخش نیست
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکنون در این استان فقط 6هزار و 700دوز واکسن به بانوان باردار و مادران تازه زایمان کرده تزریق شده است. در بررسی‌های به عمل آمده از پرونده مادران باردار مبتلا به کرونا در آبان‌ماه مشخص شد که 88درصد آنها واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، 10درصد فقط یک دوز واکسن را تزریق کرده و فقط 2درصد آنها هر دو نوبت واکسن خود را آن هم 6‌ماه پیش از بارداری دریافت کرده‌اند.

فروکش آبگرفتگی خانه‌ها در شوشتر
روز یکشنبه 30آبان‌ماه بارش شدید باران در شوشتر، باعث روان شدن آب به منازل مردم شد و 130خانواده را به اردوگاه‌های اسکان اضطراری راهی کرد. حالا با فروکش کردن آب، این خانوارها در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند و اینطور که فرماندار شوشتر می‌گوید، ارزیابی خسارت به خانه‌های این افراد در حال انجام است. آبگرفتگی بارش 81میلی‌متری باران شوشتر همچنین باعث آبگرفتگی معابر شهرک علم‌الهدی، چشمه سوزنگر، مسکن مهر، کوی نیرو و برخی مناطق شهری و روستایی شوشتر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید