• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145536
+
-

نکته بازی/ فیروز حداقل لطیفه می‌گفت


باشگاه تراکتور با آن سابقه درخشان در جذب بازیکن و مربی خارجی، باز هم برای نیمکتش سراغ یک‌گزینه اروپایی رفته و این بار با یک‌مربی کروات به نام «زوانمیر سولدو» به توافق رسیده است. از قرار معلوم این مربی طی 10‌سال گذشته تنها چیزی حدود 2‌سال شاغل بوده و در بقیه ایام استراحت می‌کرده است. حداقل روی کاغذ که سوابق سولدو چنگی به دل نمی‌زند، اما به‌خاطر هواداران پرشور تراکتور هم که شده دوست داریم او بهترین بخش کارنامه‌اش را در تبریز بسازد. اگر قرار باشد اتفاقی غیراز این رخ بدهد، یک ضرر بزرگ دیگر به تراکتور وارد خواهد شد. حالا ما به پرداختی ارزی و احتمال شکایت و اینها کاری نداریم، اما لااقل می‌گذاشتید فیروز کریمی بماند و در کنفرانس‌هایش لطیفه تعریف کند!

امسال نشد، سال بعد

مسعود خان شجاعی اخیرا در یک مصاحبه بلند شرکت کرده و حرف‌های جالبی زده است. ازجمله او گفته: «می‌خواهم امسال آنقدر خوب بازی کنم که به تیم ملی دعوت شوم.» شجاعی بعد از پشت‌سر گذاشتن یک فصل ناکام و نیمه‌تمام با تراکتور، در فصل جدید به نساجی مازندران پیوسته است. البته که هر آدمی در هر جایگاهی باید برای رسیدن به هدفش تلاش کند و این قابل ستایش است، اما مدت‌هاست حتی دوران بازیکنان جوان‌تر از شجاعی مثل وریا غفوری و اشکان دژاگه هم در تیم ملی تمام‌شده است. تازه صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطعی شده و از این به بعد بیشتر جوانان باید بازی کنند. البته مسعود می‌تواند زیاد هم ناامید نباشد. حالا امسال نشد، سال دیگر در خود جام‌جهانی از او استفاده خواهد شد!

همه را می‌بریم، اما روی کاغذ!

بیژن خان ذوالفقارنسب گفته‌اند: «تیم ملی بازی خوبی جلوی لبنان ارائه نداد. سطح فوتبال ما بالاتر از امثال این تیم است.» فرهاد کاظمی هم گفته: «برای ما خوب نیست به‌خاطر بردن لبنان اینقدر شاد باشیم.» خداداد عزیزی هم می‌گوید: «وای به روزگار ما اگر قرار باشد جلوی لبنان و سوریه به مشکل بخوریم.» ما حرف این عزیزان را نقض نمی‌کنیم، اما کلا طوری در مورد فوتبال ایران و جایگاهش حرف می‌زنند که آدم به شک می‌افتد. آقا اگر ما اینقدر خوب و گردن‌کلفت هستیم، پس چرا یک‌بار تا به حال از گروه‌مان در جام‌جهانی بالا نرفتیم؟ چرا بیشتر از40 سال است قهرمان آسیا نشدیم و به مسابقات المپیک نرسیدیم؟ چرا 30 سال است تیم‌های باشگاهی‌مان قهرمان قاره نشده‌اند. ظاهرا ما همه را راحت می‌زنیم، اما فقط روی کاغذ!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید