• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145394
+
-

گرینویچ/خداحافظی با کیوسک‌های قرمز انگلیس

با اجرای برنامه‌های جدید پشتیبانی پوشش خطوط ارتباطی تلفن در انگلیس، هزاران کیوسک تلفن قرمز‌ رنگی که یکی از نماد‌های این کشور بودند جمع‌آوری می‌شوند و فقط شمار اندکی از آنها باقی می‌ماند. استفاده از گوشی‌های تلفن همراه به حدی گسترش پیدا کرده که میزان مکالمات با تلفن‌های عمومی در این کشور از 800میلیون دقیقه در سال2002 میلادی به 7میلیون دقیقه در سال2020 کاهش یافته است. به گزارش یورونیوز، البته به پشتوانه همین 7میلیون دقیقه، قرار است 5هزار کیوسک از 21هزار کیوسک در خیابان‌های انگلیس باقی بماند؛ بیشتر در مناطقی که با سیگنال‌های ضعیف تلفن همراه امکان استفاده باکیفیت از آن وجود ندارد.

نتیجه همه‌پرسی برای اتانازی
مرگ خودخواسته(اتانازی) در نیوزیلند قانونی شد. بیش از یک سال پیش مردم این کشور با شرکت در یک همه‌پرسی به آن رأی دادند. برای واجد شرایط بودن، فرد باید بیماری لاعلاجی داشته باشد که فقط 6‌ماه به پایان زندگی‌اش باقی مانده باشد و انجام این روند باید به تأیید 2پزشک برسد. به گزارش دیلی‌میل، دوسوم مردم نیوزیلند در همه‌پرسی سال۲۰۲۰ میلادی از مرگ خودخواسته(اتانازی) حمایت کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مردم در این کشور درخواست چنین روشی را برای پایان دادن به زندگی خود داشته باشند. تغییر در قانون، نیوزیلند را در زمره گروه کوچکی از کشورها قرار داده که اتانازی را قانونی کرده‌اند. پیش‌تر اتانازی در کانادا و هلند هم قانونی شده بود.

نخستین بیمار تغییرات آب و هوایی
یک زن کانادایی که در پی موج گرمای بی‌سابقه به مشکل تنفسی دچار شده، نخستین کسی است که پزشک علت بیماری‌اش را «تغییرات آب‌وهوایی» اعلام کرد. دکتر کایل مریت، پزشک اورژانس بیمارستانی در بریتیش‌کلمبیای کانادا می‌گوید با اعلام این تشخیص، سعی داشته به‌علت اصلی بسیاری از موارد بیماری که اخیرا شاهد بوده‌، اشاره کند. وی با اشاره به شمار بالای مراجعان اورژانس در ماه‌های اخیر می‌گوید: «اگر علت اصلی را نبینیم فقط در حال رفع عوارض‌ خواهیم بود و دائم از بازی عقب می‌مانیم.» دمای هوای ژوئن امسال در کانادا تا نزدیک ۵۰ درجه اوج گرفت و پزشکی قانونی ایالتی اعلام کرد ۵۷۰ مورد از مرگ‌های ناگهانی ثبت شده در این زمان «مربوط به گرما» بوده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید