• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144673
+
-

چشم‌غره لوا به توپ طلا

بایرن و یوونتوس صعود کردند، لواندوفسکی رکورد زد

با پیروزی در هر 4دیدار ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های بایرن‌مونیخ و یوونتوس صعود خود را به مرحله حذفی رقابت‌ها قطعی کردند. چلسی هم برای صعود فقط به یک امتیاز دیگر نیاز دارد. درصورتی‌که یووه در دیدار برگشت مقابل چلسی به حداقل نتیجه تساوی دست یابد، صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد درحالی‌که تنها یک معجزه می‌تواند مانع صدرنشینی باواریایی‌ها در گروه شود. بارسلونا که تنها
2 برد یک بر صفر مقابل دینامو کی‌یف به‌دست آورده است، برای صعود و قرار گرفتن در رتبه دوم باید در هر دو دیدار پیش رو به پیروزی برسد. برای صدرنشینی باید بایرن را در آلیانس آره‌نا با اختلاف بیش از ۳ گل شکست بدهد و در انتظار شکست باواریایی‌ها مقابل دیناموکی‌یف باشد تا صدرنشینی خود در این گروه را قطعی کند.

    بایرن‌مونیخ در برد 5 بر2مقابل بنفیکا فقط گل زیبا زد. لواندوفسکی با وجود هت‌تریک یک پنالتی هم خراب کرد تا بین گل‌های زیبای بایرن یک گل معمولی جا نشود. با 84گل اروپایی، لواندوفسکی از رکورد گرد مولر (۸۲) جلو زد.
   لوا پس از زلاتان، کریستیانو، پیرلو، آنری و کروس به ششمین بازیکنی تبدیل شد که در یکصدمین بازی در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود. با این‌حال نرخ گلزنی او از همه حتی مسی و رونالدو هم در 100 بازی اول بهتر است؛ لوا 81گل زده و 23پاس گل در 100بازی لیگ قهرمانان، مسی 77گل و رونالدو 64گل در صد بازی اول.
    فقط رونالدو و مسی با 8هت‌تریک از لوا (4بار) بیشتر هت‌تریک ثبت کرده‌اند.
   لواندوفسکی از 26تیم از 32تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بیشتر گل زده (8گل). او در 7بازی این فصل در همه رقابت‌ها 2 گل یا بیشتر در یک بازی به ثمر رسانده. از 3‌0 سالگی به بعد در 152بازی برای تیم ملی و باشگاه 160گل به نام خودش ثبت کرده است.
   بایرن بهترین خط حمله (17گل) و بهترین خط دفاع (2گل خورده) را تا این‌جای لیگ قهرمانان دارد. 12امتیاز، 17گل زده و 2گل خورده بهترین رکورد بایرن بعد از 4هفته اول لیگ قهرمانان بوده است. 17گل زده بایرن در ۴ بازی ابتدایی لیگ قهرمانان شد با رکورد پاری‌سن ژرمن در فصل 2018-2017 برابر است.
    نویر یک پاس‌گل هم در بازی با بنفیکا ثبت کرد تا تعداد پاس گل‌های این دروازه‌بان در عمر فوتبالش به عدد 7برسد؛ ۴ پاس گل در شالکه، ۲ پاس گل در بایرن و یک پاس گل در تیم ملی آلمان.
    پائولو دیبالا به رکورد 106گل زده برای یوونتوس رسید، او پس از گل اول به زنیت که منجر به عبور از رکورد میشل پلاتینی شد، به سبک اسطوره فرانسوی باشگاه خوشحالی کرد. بعد از بازی درباره این سبک خوشحالی‌اش گفت: «پلاتینی اسطوره من است.» این در حالی است که همان روز پلاتینی و سپ بلاتر به‌عنوان روسای سابق یوفا و فیفا در دادگاهی در سوئیس باز هم محاکمه شدند و احتمالا به حبسی 6‌ ساله محکوم می‌شوند.
    از زمان هدایت چلسی توسط توماس توخل در ژانویه سال گذشته، آبی‌های لندن 9کلین‌شیت بیشتر از هر تیم دیگری در میان تیم‌های 5لیگ معتبر اروپایی در همه رقابت‌ها داشته‌اند.
    با حضور آنسو فاتی (۱۹ سال و ۲ روز)، گاوی (۱۷ سال و ۸۹ روز) و نیکو گونزالز(۱۹ سال و ۳۰۳) در ترکیب ابتدایی مقابل دیناموکی‌یف، بارسلونا نخستین تیم اسپانیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که در یک دیدار، از ۳ بازیکن زیر ۲۰ سال در ترکیب ابتدایی خود استفاده می‌کند.
    کاتالان‌ها در ۴ هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا تنها ۲ بار موفق به گلزنی شده‌اند. در همه گروه‌ها و تا پیش از بازی‌های دیشب تنها شاختار (صفر گل در ۳ بازی)، مالمو (صفر) و دیناموکی‌یف (صفر) تعداد گل‌های کمتری نسبت به بارسلونا به ثمر رسانده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید