• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144669
+
-

پرده اول، قسمت آخر

استقلال و سپاهان در آخرین بازی قبل از تعطیلات به‌دنبال حفظ رکورد صد درصد پیروزی هستند؛ سپاهان داربی اصفهان را در پیش دارد و مجیدی به شهری می‌رود که آخرین گل استقلال را در آنجا خودش زده است

پرده اول، قسمت آخر

هفته چهارم از لیگ برتر فوتبال ایران عصر فردا با 4بازی آغاز می‌شود. استقلال و سپاهان، دو تیم صدرنشین و 9امتیازی جدول رده‌بندی در شیراز و اصفهان به مصاف فجرسپاسی و ذوب‌آهن می‌روند تا برای 12امتیازی شدن و ماندن در صدر جدول تلاش کنند.  روی کاغذ، بازی سپاهان بازی سخت‌تری به‌نظر می‌رسد اما استقلال هم مقابل حریفی که هفته گذشته در آبادان پیروز شده و بیشترین بازیکن را در تیم منتخب هفته داشته، احتمالا کار آسانی نخواهد داشت.

   شیراز؛ 8سال و 8دقیقه بعد
از ساعت16 فردا در ورزشگاه حافظیه شیراز، شاگردان فرهاد مجیدی بعد از کسب 9امتیاز و ثبت بهترین شروع تاریخ استقلال در لیگ برتر به مصاف فجرسپاسی شیراز خواهند رفت. استقلال برای نخستین‌بار در تاریخ 20ساله لیگ‌برتر هر 3بازی اول خودش را برده و حالا سعی دارد بهترین شروعش را از این هم بهتر کند. آمادگی سپاهان در هفته‌های ابتدایی باعث شده هر تیمی داعیه قهرمانی دارد در نخستین هفته‌ها حتی اجازه از دست دادن یک امتیاز را هم به‌خودش ندهد. حریف فردای استقلال تیمی است که بعد از 7سال به لیگ برتر برگشته و بعد از 2باخت در 2هفته ابتدایی بالاخره در بازی سوم به گل و پیروزی و امتیاز رسید. آخرین‌بار که فجرسپاسی در لیگ برتر حضور داشت در لیگ سیزدهم بود و آخرین‌بار که این تیم در شیراز از استقلال میزبانی کرد مردادماه سال92 بود. در آن بازی پرگل و مهیج، استقلال 4 بر 2 میزبانش را شکست داد و جالب اینکه آخرین گل بازی توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسید. 2گل اول استقلال در آن مسابقه را نکونام (پنالتی) و محمد قاضی زدند و درحالی‌که بازی 2-2 مساوی پیش می‌رفت، حنیف عمران‌زاده و فرهاد مجیدی به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمدند و استقلال با گل‌های همین دو بازیکن 4 بر 2 پیروز شد. گل مجیدی 8دقیقه مانده به پایان مسابقه به ثمر رسید و او حالا بعد از 8سال و 8دقیقه این‌بار در قامت سرمربی استقلال به‌دنبال یک پیروزی دیگر در حافظیه می‌‌گردد.

    اصفهان علیه اصفهان
دومین مسابقه حساس فردا، داربی اصفهانی‌هاست که مثل همیشه امتیازاتش برای سپاهان خیلی باارزش‌تر است تا ذوب‌آهن. از ساعت18 جمعه در فولادشهر، ذوب‌آهن که بازی هفته گذشته‌اش با پیکان به تعویق افتاده، با یک هفته استراحت به مصاف همشهری مدعی‌اش می‌رود. سپاهان فصل گذشته امتیازات زیادی را در ابتدای فصل از دست داد و با اینکه در نیم‌فصل دوم به اندازه قهرمان‌ها امتیاز گرفت، قهرمان نشد. محرم نویدکیا این‌بار خیلی مراقب امتیازات اول فصل است و با تکیه بر ستاره‌هایش به 9امتیاز از 3بازی ابتدایی رسیده است.
دانیال اسماعیلی‌فر، گولسیانی، رفیعی و نورافکن درخشان‌ترین بازیکنان سپاهان در 3بازی اول بوده‌اند و مغانلو که هنوز پایش به گلزنی باز نشده نیز در داربی اصفهان به‌دنبال شکستن این طلسم است.
ذوب‌آهن فصل گذشته رفت و برگشت به سپاهان باخته و آخرین‌بار زمانی از این تیم امتیاز گرفته که محرم نویدکیا روی نیمکت زردپوشان نبوده است. آخرین برد ذوب‌آهن در داربی اصفهان هم در لیگ هفدهم بود که قلعه‌نویی روی نیمکت ذوبی‌ها می‌نشست.

   جنگ داخلی مشهدی‌ها
در کنار بازی‌های حساس دو تیم صدرنشین، فردا دو بازی دیگر هم در شهرهای تهران و تبریز برگزار می‌شود. در تهران، تیم هوادار بعد از 3بازی سخت و 3باخت بالاخره فرصت پیدا می‌کند نخستین گل و نخستین امتیازش را در لیگ برتر دشت کند و تیم رضا عنایتی فردا میزبان پدیده است که اکبر میثاقیان را روی نیمکت دارد.
عنایتی که زمانی در مشهد زیر نظر همین میثاقیان بازی می‌کرد و گل می‌زد، حالا فرصت دارد تا نخستین امتیاز لیگ برتری‌اش را از همشهری‌ها و مربی سابقش بگیرد. در تبریز هم تراکتور از پیکان میزبانی می‌کند. حاصل کار تراکتور در 3بازی قبلی بردن در خانه و باختن در زمین حریفان بوده است. اگر شاگردان فیروز کریمی بتوانند از خط دفاعی سختگیر پیکان عبور کنند، باز هم به این روند ادامه خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید