بازی فلوجه گیماور شد
شورای روابط اسلامی آمریکا و کمیته کهنهسربازان برای صلح از شرکتهای بزرگ سازنده بازیهای رایانهای(والفاستریم، اکسبوکس و سونی پلیاستیشن) درخواست کردند از دریافت و انتشار بازی «6روز در فلوجه» که توسط شرکت آمریکایی «وکترا» ساخته شده، خودداری کنند.
در ایننامه علت مخالفت با انتشار این بازی که قرار است بهزودی منتشر شود اینگونه ارزیابی شده است که این بازی «شبیهسازی قتل عربها» را نمایش میدهد و خشونتهایی را تحسین میکند که در جریان آن بیش از ۸۰۰غیرنظامی عراقی کشته شدند و در عین حال به نوعی توجیهی برای جنگ غیرقانونی آمریکا علیه عراق است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: بازیهایی مثل بازی 6روز در فلوجه تقویتکننده فرهنگی است که خشونت و کشتار غیرنظامیان عراقی را تشویق میکند. این بازی برای نخستینبار در سال۲۰۰۹ توسط شرکت «اوتومککیم» ارائه شد. اما مخالفت گسترده مردمی و سازمانهای ضدجنگ باعث شد تا شرکت منتشرکننده این بازی از برنامه خود عقبنشینی کند. اما در سال۲۰۱۶ بار دیگر پیتر تامتی، مدیر شرکت اوتومککیم با راهاندازی استودیوی خود، به نام وکترا، برای انتشار این بازی در سال۲۰۲۱ برنامهریزی کرد.