• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144125
+
-

یزدانی- تیلور؛ نبرد تاریخی در زمین بیسبال

آمریکایی‌ها بلیت‌فروشی برای مصاف دوستانه با کشتی ایران را آغاز کرده‌‌اند؛ این مسابقه تاریخی در ورزشگاهی 27هزار نفری برگزار می‌شود

یزدانی- تیلور؛ نبرد تاریخی در زمین بیسبال

در حاشیه مسابقات کشتی جهانی2021 نروژ، روسای فدراسیون‌های ایران و آمریکا توافق کردند تا دیدار دوستانه‌ای در رشته آزاد به میزبانی کشور ایالات متحده داشته باشند. طبق توافق صورت‌گرفته این رقابت قرار است در روز 21بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار شود. آخرین جزئیات منتشرشده درباره این مسابقه مهیج این است که آمریکایی‌ها از حالا بلیت‌فروشی را شروع کرده‌اند و این مبارزه قرار است در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار شود. گنجایش این ورزشگاه 27هزار نفر است که سایت اسپورتال پیش‌بینی کرده تا روز مسابقه تمام بلیت‌هایش فروخته شود. ریچ بندر، مدیر اجرایی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا درباره تقابل 2تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و ایران، می‌گوید: «کشتی فراتر از سیاست است و هیچ‌چیز بهتر از رقابت دوستانه کشتی آمریکا و ایران این موضوع را نشان نمی‌دهد. این دو کشور از بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند. ما از اینکه تیم ایالات متحده آمریکا فرصتی برای مقابله با یکی از قوی‌ترین تیم‌ها و سنجش خود با برخی از بهترین ورزشکاران این ورزش به‌دست آورده، بسیار خوشحال هستیم.» طبق آخرین اطلاعات منتشرشده از این رویداد، آمریکا‌یی‌ها با هدایت جان اسمیت، قهرمان 2دوره المپیک و تام برندز، قهرمان المپیک آتلانتا پا به میدان خواهند گذاشت. تام برندز برادر دوقلوی‌ تری برندز، نفر سوم المپیک سیدنی است که در نیمه‌نهایی آن رقابت‌ها مقابل علیرضا دبیر که حالا رئیس فدراسیون کشتی ایران است، شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. درباره مصاف تاریخی ایران و آمریکا، پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرده با قدرت در این رویداد دوستانه حضور پیدا می‌کنند. با این حساب احتمال رویارویی حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی برای بار پنجم هم وجود دارد و مبارزه کامران قاسمپور و جیدن کاکس در 92کیلوگرم نیز دور از انتظار نیست. جردن باروز، کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی هم در این رقابت‌ حضور خواهد داشت. باروز تا‌به‌حال در مقابل هیچ‌یک از حریفان ایرانی‌اش شکست نخورده است و باید منتظر ماند و دید طلسم شکست‌ناپذیری او در مقابل ایرانی‌ها شکسته خواهد شد یا خیر.

شکست رضا یزدانی  در لیگ کشتی
اولین شگفتی لیگ برتر کشتی در سالن مهدی حاجی‌زاده شهر جویبار رقم خورد. روز گذشته تیم صنایع مازندران با هدایت رضا یزدانی قهرمان 2 دوره جهان در مقابل تیم ستارگان ساری قرار گرفت. یزدانی با در اختیار گرفتن کشتی‌گیران مطرح قبل از شروع لیگ بارها عنوان کرده بود برای قهرمانی تیم را بسته و به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند. او سال گذشته با تیم استقلال در لیگ برتر کشتی حاضر شد و زمانی که تیمش به فینال رسید سالن مسابقات را ترک کرد و حاضر نشد در مقابل ایران‌مال روی صندلی کوچینگ بنشیند. درنهایت تیم استقلال با هدایت محمد طلایی و محمود اسماعیل‌پور در دیدار فینال صف‌آرایی کرد و به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید. رضا یزدانی به هیچ وجه باخت را قبول نکرد و امسال هم تیمی در حد قهرمانی بست ولی در عین ناباوری در نخستین گام، مقابل ستارگان ساری متوقف شد. این در حالی بود که صنایع با قدرت در مقابل تیم ستارگان قرار گرفت. درحالی‌که بسیاری از تیم‌ها به ملی‌پوشان خود در هفته اول استراحت داده بودند، کامران قاسمپور و رحمان عموزاد، 2 ملی‌پوش جهانی نروژ روز گذشته برای تیم صنایع به روی تشک رفتند اما برد این دو کشتی‌گیر هم کمکی به تیم رضا یزدانی نکرد تا این تیم با نتیجه 5-5 (با توجه به شمارش امتیازهای فنی) در مقابل ستارگان ساری با هدایت مرتضی قربانی شکست بخورد. با توجه به اینکه از هر گروه فقط یک‌تیم صعود می‌کند، صنایع مازندران در دور برگشت باید با نتیجه‌ای ستارگان را از پیش‌رو بردارد که بتواند راهی نیمه‌نهایی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید