• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144135
+
-

نکته بازی/ غم و خوشحالی همزمان یک مربی


این هفته در مسابقات جام اتحادیه فوتبال انگلیس، برنتفورد به مصاف استوک‌سیتی رفت و 2 بر یک پیروز شد. سامان قدوس، هافبک ایرانی برنتفورد در این مسابقه به‌طور کامل در میدان حاضر بود و در پایان هم مطابق نمراتی که سایت‌های تخصصی به بازیکنان می‌دهند، دومین مهره برتر زمین لقب گرفت. سامان وضعیت نسبتا خوبی در برنتفورد دارد و خود این تیم هم حضور آبرومندانه‌ای در لیگ برتر داشته است. درخشش ضمنی قدوس اما برای دراگان اسکوچیچ معنایی کاملا متفاوت از سایرین دارد. سرمربی کروات تیم ملی، هم به‌خاطر آمادگی شاگردش لذت می‌برد و هم به‌خاطر ترافیک خط میانی و اینکه شاید به قدوس بازی نرسد، نگران و ناراحت می‌شود. یادتان که نرفته؛ سامان آخرین بار واکنش چندان دوستانه‌ای به نیمکت‌نشینی‌اش در تیم ملی نشان نداد!


آلومینیوم هم «تجربه بالا» داشت؟
از همان ابتدای فصل مشخص بود فولاد خوزستان با توجه به ریزش‌های تابستانی‌اش، در لیگ جدید کار سختی خواهد داشت. به‌هرحال آنها غیراز تغییر در کادر مدیریتی و فنی، بازیکنان زیادی مثل محسن فروزان، عارف آقاسی، زبیر نیک‌نفس، فرشاد احمدزاده و... را از دست دادند. جمع کردن این تیم برای عبدالله ویسی آسان نیست و 2 شکست 3 گله برابر پرسپولیس و آلومینیوم اراک هم به وضوح این مسئله را ثابت کرد. در همین راستا خیلی هم زود جلسه فنی اضطراری و جریمه 10 درصدی برای بازیکنان و مربیان درنظر گرفته شد. هفته قبل که فولاد بعد از ماه‌ها در خانه شکست خورد، ویسی عقیده داشت تیمش به «تجربه» پرسپولیسی‌ها باخته، اما بعید است این جمله در مورد آلومینیوم هم صدق کند. مشکل جدی‌تر از اینهاست برادر!


خوب است ما هم یاد بگیریم
سیروس دین‌محمدی که در تیم ماینتس با یورگن کلوپ همبازی بوده، هر از گاهی از خاطرات خودش در این مورد تعریف می‌کند. او اخیرا پیامی برای سرمربی مشهور لیورپول فرستاده که با واکنش غیرمنتظره کلوپ همراه شده است. این مربی آلمانی بعد از دیدن پیام دین‌محمدی با او تماس گرفته و گویا با همراهی مهدی پاشازاده، مکالمه‌ای بین طرفین انجام شده است. مقصود از این نوشته به‌هیچ‌وجه «افتخارسازی» از یک تماس تلفنی و این قبیل خودتحقیری‌ها نیست. فقط خوب است این رفتار متواضعانه کلوپ را با برخی چهره‌های مشهور ایرانی مقایسه کنیم. ما اینجا فوتبالیست داریم که 2 روز بعد از به شهرت رسیدن، حاضر نیست حتی جواب تلفن کاشف و مربی قبلی‌اش را بدهد. کاش یاد بگیریم.



خوب است ما هم یاد بگیریم


 

این خبر را به اشتراک بگذارید