• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144138
+
-

آماربازی

69
یکی از آمارهای جالب هفته دوم این بود که بیشترین مالکیت توپ را در این هفته تیم هوادار تهران داشت. هوادار بعد از باخت یک بر صفر مقابل استقلال در هفته دوم هم مغلوب پیکان شد و این‌بار 2برابر هفته اول گل خورد. اما در مسابقه‌ای که با نتیجه 2 بر صفر به سود پیکان تمام شد، این هوادار بود که 69درصد مالکیت توپ داشت و رکوردی جالب به جا گذاشت. این بیشترین میزان مالکیت توپ در 2 هفته‌ای است که از فصل جدید لیگ برتر می‌گذرد. در هفته اول بیشترین مالکیت توپ متعلق به آلومینیوم اراک بود که مقابل پدیده 63درصد مالکیت توپ داشت اما آن تیم هم با وجود فوتبال مالکانه‌اش به پیروزی نرسید و بازی بدون گل مساوی تمام شد.

18
 ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید هوادار علاوه بر مالکیت توپ بالا، بیشترین تعداد شوت را هم در هفته دوم زده است. تیم رضا عنایتی مقابل پیکان 18بار به‌سمت دروازه حریف شوت زد اما هیچ‌یک از این شوت‌ها راهی به دروازه پیدا نکردند تا تیمی که آقای گل تاریخ لیگ برتر را روی نیمکت مربیگری دارد در 2 بازی اولش هیچ گلی نزده باشد. بیشترین تعداد شوت در هفته اول به نام گل‌گهر سیرجان ثبت شد که آن تیم هم 18شوت زده بود اما حاصل 18شوت گل‌گهر 4گل بود. از 18شوت گل‌گهر در هفته اول 7شوت داخل چارچوب بود تا این تیم رکورد شوت‌های داخل چارچوب را هم به‌خودش اختصاص بدهد. در هفته دوم هم گل‌گهر به همراه تراکتور و آلومینیوم با 5شوت داخل چارچوب بهترین آمار را در این بخش داشتند.

06
 2تیم سپاهان و گل‌گهر در هفته دوم فقط 4بار به حریفان خود فرصت شوتزنی دادند و از این لحاظ موفق‌ترین تیم‌های هفته بودند. در هفته اول هم پیکان با متحمل شدن 3شوت کمترین فرصت شوتزنی را به حریفش داده بود. اگر به میانگین به‌دست‌آمده در 2 هفته نگاه کنیم، سپاهان با تحمل 6شوت در هر بازی، تیمی است که کمترین فرصت شوتزنی را به رقبا می‌دهد. اما در زمینه شوت‌های داخل چارچوب، آمار گل‌گهر و پیکان بهتر از سپاهان است چون این دو تیم در هر بازی به‌طور میانگین 5/1شوت داخل چارچوب را متحمل شده‌اند اما آمار سپاهان 2شوت بوده است. پرسپولیس هم مثل سپاهان در هر بازی متحمل 2شوت داخل چارچوب می‌شود، با این تفاوت که پرسپولیس در هر بازی یک گل خورده اما سپاهان هنوز گلی دریافت نکرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید