• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144124
+
-

فرهاد و فیروز؛ همان همیشگی؟

استقلال فصل گذشته تراکتور را دبل کرد و امروز هم امیدوار به پیروزی است؛ سپاهان هم می‌‌خواهد امشب در صدر بخوابد

لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 4بازی وارد سومین هفته خود می‌شود. فصل جدید لیگ برتر که از 27مهرماه آغاز شده با فشردگی تمام دنبال می‌شود و بعد از 11روز به هفته سوم رسیده است. برای لیگی که حدودا دو سه‌ماه از سایر لیگ‌های دنیا و از زمان همیشگی خودش عقب افتاده، این فشردگی کاملا لازم است. مهم‌ترین بازی‌های امروز، مصاف استقلال و سپاهان با رقبا خواهد بود که بازی استقلال بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر از سپاهان به‌نظر می‌رسد.

  استقلال - تراکتور
حریفان فرهاد مجیدی و تیمش بازی به بازی سخت‌تر می‌شوند. آبی‌ها بعد از اینکه تیم تازه‌وارد هوادار را به‌راحتی شکست دادند و بعد از 5سال ذوب‌آهن را در فولادشهر بردند، حالا باید به مصاف تراکتور بروند که اگرچه مثل چند سال قبل مدعی قهرمانی نیست، اما تیم دست‌وپابسته‌ای هم به‌نظر نمی‌رسد. تراکتور در هفته اول 4گل از گل‌‌گهر خورد اما عدم‌حضور بازیکنان جدید و نداشتن مدافع تخصصی توجیه‌های خوبی برای آن باخت سنگین بودند. تیم فیروز کریمی در بازی دوم نفت آبادان را پرگل برد و از لحاظ روحی ریکاوری شد. تراکتور فصل گذشته رفت و برگشت به استقلال و پرسپولیس باخت و از این لحاظ یکی از بدترین فصول خود را سپری کرد. در بازی‌های برگشت همین فیروز کریمی سرمربی تراکتور بود و مقابل هر دو تیم سرخابی شکست خورد. او 13سال است با هیچ تیمی موفق به شکست استقلال نشده و حالا امیدوار است این طلسم را بشکند. اما استقلال هم یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ نشان داده و یکی از بهترین شروع‌هایش را در تاریخ لیگ برتر رقم زده است. این دو تیم در تاریخ لیگ برتر 26بار با هم روبه‌رو شده‌اند که در تعداد بردها 9-9 مساوی هستند.

   سپاهان - هوادار
انصافا تیم هوادار در نخستین ورودش به لیگ برتر با قرعه سختی مواجه شده است. شاگردان رضا عنایتی در هفته اول با استقلال روبه‌رو شدند، سپس به پیکان باختند و حالا در هفته سوم به مصاف سپاهان می‌روند؛ یعنی آنها طی 3هفته با 3تیم بالای جدولی فصل گذشته ازجمله با تیم‌های دوم، سوم و هفتم فصل قبل بازی می‌کنند و هنوز یک حریف آسان برای خودشان پیدا نکرده‌اند. سپاهان که فصل گذشته بد شروع کرد و در پایان حسرت امتیازات ازدست‌رفته ابتدای فصل را خورد، امسال از همان ابتدا با توپ پر شروع کرده و در 2هفته ابتدایی 6امتیاز و 5گل زده دارد. تقریبا همه به برد سپاهان در این بازی رأی می‌‌دهند؛ شما نظر دیگری دارید؟

   نفت آبادان - فجرسپاسی
آخرین‌‌بار که این دو تیم با هم روبه‌‌رو شدند، هر دو در لیگ‌یک بازی می‌کردند. سال95 این دو تیم در آخرین بازی فصل مقابل هم قرار گرفتند که حکم یک فینال را برای صعود به لیگ برتر داشت. آبادانی‌ها آن مسابقه تاریخی را 2 بر یک بردند و با سرمربیگری مرحوم نادر دست‌نشان به لیگ برتر رسیدند. حالا بعد از 5سال، فجرسپاسی هم بالاخره لیگ برتری شده و 2تیم امروز در سطح دیگری مقابل هم قرار می‌گیرند. 2تیمی که در 2هفته اول هیچ امتیازی نگرفته‌اند و هر دو به‌دنبال نخستین امتیازات این فصل هستند.

   پدیده - نفت مسجدسلیمان
اگر مشهدی‌ها لطف کنند و بالاخره در زمین حاضر شوند، تعداد بازی‌‌های امروز به 4بازی خواهد رسید. تیمی که مالک مشخصی ندارد و 2سرمربی همزمان در تمریناتش حاضر می‌شوند، امسال لیگ برتر را با شرایطی روبه‌رو کرده که قبلا فقط در کاپ‌های گل‌کوچک محلات دیده بودیم. با وجود همه این شرایط در بلبشوی هفته گذشته و در حاشیه تمرینات این تیم، یک هوادار خطاب به روسای باشگاه یادآوری می‌کرد اینجا پدیده مشهد است نه باشگاه کوچکی مثل نفت آبادان! جهت اطلاع، باشگاه پدیده فقط 8سال است تاسیس شده اما نفت آبادان سال آینده 50ساله می‌شود و در تمام این نیم‌قرن به اندازه پدیده 8ساله حاشیه نداشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید