• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144027
+
-

طارمی 0 رحمتی؛ قیاسی که درست نیست

آیا ستاره بوشهری نباید به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شود؟

طارمی 0 رحمتی؛ قیاسی که درست نیست

کنایه مهدی طارمی به دراگان اسکوچیچ بازتاب‌های بسیار زیادی در فضای فوتبالی کشورمان داشت و این موضوع همچنان ادامه دارد. موافقان و مخالفان کماکان مشغول بحث هستند و هر کسی از زاویه دید خودش به موضوع می‌پردازد. با این حال دیدگاهی که در این چند روز زیاد تکرار شده، مربوط می‌شود به اینکه سرمربی تیم ملی اگر قصد دارد اقتدارش را ثابت کند و گوشی را دست بقیه بازیکنان بدهد، در اردوی پیش رو برای برگزاری 2 بازی با لبنان و سوریه نباید طارمی را دعوت کند. حامیان این تئوری می‌گویند تیم ملی آنقدر مهاجم خوب دارد که جای خالی طارمی حس نشود. به علاوه آنها داستان اخیر را با حکایت کشمکش مهدی رحمتی و کارلوس کی‌روش مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند همانطور که مربی پرتغالی با عدم‌دعوت از گلر سابق استقلال گربه را دم حجله کشت، اسکوچیچ هم باید نشان بدهد در تیم ملی کت تن کیست.
در این میان با احترام به‌نظرات مختلف، به‌نظر می‌رسد دست‌کم مقایسه توییت طارمی با رفتار رحمتی چندان دقیق نیست. فراموش نکنیم کاری که مهاجم ایرانی پورتو کرده، صرفا یک اظهارنظر طعنه‌آمیز برخلاف تفکر سرمربی تیم ملی بوده است. طبیعتا اگر او این کار را نمی‌کرد و حداقل گلایه‌اش را به شخص سرمربی تیم ملی انتقال می‌داد خیلی بهتر بود. طارمی اما انتخاب دیگری انجام داد و جنجال به پا شده است. درنهایت همه داستان فقط یک اظهارنظر است. این خیلی فرق می‌کند با کاری که مهدی رحمتی در زمستان سال 91انجام داد. رحمتی که آن روزها گلر فیکس و بی‌جانشین تیم ملی بود، در بدترین شرایط ممکن، جایی که ما باید قطر، لبنان و کره‌جنوبی را می‌بردیم تا به جام‌جهانی 2014برزیل برسیم از تیم ملی کنار کشید و دست کادرفنی را در پوست گردو گذاشت. این رفتار رحمتی هرگز قابل بخشش نبود و کی‌روش هم شاید در درست‌ترین رفتارش طی همه سال‌های حضور در ایران، برای همیشه روی نام او خط قرمز کشید. در اینکه اسکوچیچ باید طارمی را متوجه رفتار غیرحرفه‌ای‌اش بکند تردیدی نیست، اما واقعا وزن توییت او با خداحافظی رحمتی یکسان نیست که قرار باشد در موردشان تصمیمات مشابه گرفته شود.

گل متفاوت طارمی!
مهاجم ایرانی پورتو باز هم گل زد اما تیمش باخت

مهدی طارمی که این هفته در لیگ برتر پرتغال مقابل توندلا هت‌تریک کرده بود، در یکی از رقابت‌های باشگاهی فوتبال در پرتغال که نه جام حذفی است و نه لیگ هم موفق به گلزنی شد اما گلش بی‌فایده بود. در هفته دوم مرحله گروهی لیگ کاپ یا همان جام اتحادیه پرتغال، پورتو میهمان سانتاکلارا بود. در این بازی محمد محبی به‌طور کامل برای تیم میزبان بازی کرد اما طارمی از دقیقه65 به میدان رفت و در باخت 3 بریک تیمش زننده تک‌گل پورتو در دقیقه83 بود. طارمی بعد از بازی اعتراف کرد که تیمش نتیجه بدی گرفته اما قول جبران داد. اما با توجه به اینکه از گروه‌های 3‌تیمی این رقابت‌ها، تنها یک تیم به مرحله بعدی صعود می‌کند، سانتاکلارا با این پیروزی 4‌امتیازی شد تا پورتو شانسی برای صعود به دور بعد رقابت‌ها نداشته باشد. پورتو با طارمی در دیگر دیدارش در این جام به مصاف ریوآوه، تیم سابق طارمی می‌رود.
مهدی طارمی در سال2021 روی 51گل ازجمله 33گل و 18پاس‌گل نقش داشته. مقایسه کنید با آمار نیمار که اتفاقا جزو نامزدهای توپ طلا هم هست. ستاره برزیلی تنها 9گل و 6پاس‌گل در این یک سال به نام خودش ثبت کرده است. طارمی با خلق 10موقعیت گل با اینکه خودش یک مهاجم است و نیاز به دیگران دارد تا برایش خلق موقعیت کنند، جزو 5بازیکن برتر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. او در مجموع 3‌دیدار رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان با 33کیلومتر دوندگی بالاترین میزان دوندگی را بین همه بازیکنان به‌خودش اختصاص داده. مهاجم ایرانی پورتو از حیث مجموع تعداد گل و پاس گل در 60‌بازی ابتدایی برای این تیم، تنها رادامل فالکائو را بالاتر از خود می‌بیند. ستاره کلمبیایی در این تعداد مسابقه برای پورتو آمار 46‌گل و 10‌پاس‌گل را به جای گذاشته بود. پورتو شنبه با بواویشتا بازی دارد و چهارشنبه در سن‌سیرو و در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا به مصاف میلان می‌رود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید