• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143606
+
-

طارمی و کلاه بی‌پشم اسکوچیچ

رسول بهروش- خبرنگار

طغیان آشکار مهدی طارمی علیه کادر فنی تیم ملی تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست؛ به‌ویژه که این شورش بی‌دلیل، در کشاکش مرحله انتخابی جام‌جهانی انجام می‌شود. بحران و تشنج برای تیم ملی سم است. هنوز هیچ‌چیز تمام نشده و تنها یکی دو تساوی یا شکست غیرمنتظره، می‌تواند دوباره کار را برای تیم ایران مشکل کند. کمتر از 20 روز تا بازی بعدی تیم ملی باقی مانده و به واقع روشن نیست چرا بهترین بازیکن کشور در چنین شرایطی شمشیر را علیه سرمربی از رو می‌بندد. این نخستین بار نیست که طارمی با رفتارهایش همه را ناامید می‌کند. یک حقیقت تلخ در مورد مهدی این است که او در جنبه‌های شخصیتی و حرفه‌ای به اندازه ابعاد فنی و فوتبالی رشد نکرده. در این مورد فقط می‌شود تأسف خورد.
با این همه اما، در رقم خوردن غائله اخیر، شخص دراگان اسکوچیچ هم مقصر است. مهدی طارمی زمانی متوجه شد کلاه سرمربی تیم ملی پشم ندارد که اجازه پیدا کرد در اردوی آبان‌ماه سال گذشته و نیز بازی دوستانه با بوسنی حاضر نشود. آن زمان شرایط مهدی در پورتو متزلزل بود و او ترجیح داد به جای همراهی با تیم ملی در یک بازی دوستانه، سر تمرینات بماند و خودش را به کونسیسائو ثابت کند. این از آن کارهایی است که معمولا بازیکنان خیلی متعصب و وفادار به تیم‌های ملی انجامش نمی‌دهند. به‌عنوان مثال به یاد نداریم که علی دایی یک اردوی تیم ملی را به میل خودش از دست داده باشد. مهدی طارمی اما این کار را کرد. خیلی بهتر بود که آن زمان اسکوچیچ 2 خط مصاحبه می‌کرد و می‌گفت شخصا صلاح دیده به مهدی مرخصی بدهد و به بهبود جایگاه او در تیم باشگاهی‌اش کمک کند، اما دراگان این کار را نکرد. او خودش را به آن راه زد. در ایران شایعه کردند طارمی مصدوم است، اما آخرش روزنامه پرتغالی آبولا افشا کرد این بازیکن حضور در تمرینات پورتو را به همراهی تیم ملی ترجیح داده است.
اگر اسکو امروز با شمشیر عریان و بران ستاره تیمش رودررو شده، خودش هم مقصر است. زمانی که شما در مواجهه با بازیکنان تیمت ابتکار عمل را از دست می‌دهی و به ساز آنها می‌رقصی، نخستین تیشه را به ریشه خودت زده‌ای. این نسل، از آن نسل‌هایی نیست که «ساز» را زمین بگذارد؛ اگر یک‌بار رقصیدی، حالا حالاها باید وسط باشی. اسکوچیچ دیروز به طارمی باج داد و امروز دارد چوبش را می‌خورد. امروز هم اگر وا بدهد، فردای بدتری در کار خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید