• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215109
+
-

برانکو یا اسکوچیچ؟

اگر پرسپولیس نتواند قرارداد بلندمدت با برانکو ببندد و خود این مربی هم نتواند خانواده‌اش را راضی کند گزینه اسکوچیچ برای مربیگری پرسپولیس مطرح می‌شود. البته این مربی هم درگیر پروژه جذاب‌تری است

برانکو یا اسکوچیچ؟

امیرحسین اعظمی

بعد از فسخ‌ قرارداد رسمی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی، حالا مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش برای انتخاب سرمربی جدید هستند. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که جدی‌ترین گزینه آنها برای انتخاب سرمربی جدید، برانکو ایوانکوویچ است. حتی در این برنامه، تصویری از محمد دلبری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در کنار برانکو منتشر شد و گفت که دلبری برای مذاکره با این مربی (طبق هماهنگی با فدراسیون فوتبال عمان) به امارات رفته بود. به‌نظر می‌رسد تنها مشکل پرسپولیسی‌ها پاسخ برانکو به این پیشنهاد است، چراکه برانکو پیش از این به خانواده‌اش قول داده بود که پس از مربیگری در عمان به کارش در خارج از اروپا پایان می‌دهد اما این تنها مسئله نیست. گفته می‌شود پرسپولیس نمی‌تواند با برانکو یا هر مربی دیگری قرارداد طولانی‌‌مدت داشته باشد. البته یک نام دیگر هم به‌عنوان رقیب جدی برانکو مطرح است؛ اسکوچیچ.

پیشنهاد کوتاه‌مدت؟
درویش اعلام کرده که قرار است برانکو تا امروز پاسخ نهایی‌اش را بدهد ولی روز گذشته خبرگزاری فارس ادعا کرد که پرسپولیسی‌ها به برانکو پیشنهاد کوتاه‌مدت داده‌اند که این موضوع چندان به مذاق سرمربی سابق سرخ‌ها خوش نیامده است. برخی خبرها حاکی از این است که مهم‌ترین چالش پرسپولیس در مورد عقد قرارداد با برانکو به مشکلات مالی برمی‌گردد به همین دلیل وزارت ورزش به مدیران پرسپولیس تأکید کرده که اگر قرار به جذب مربی خارجی است، باید با مربی مورد نظر فقط تا پایان فصل جاری قرارداد امضا شود. گفته می‌شود یکی دیگر از دلایلی که وزارت ورزش موافق عقد قرارداد یک سال‌ونیمه نیست، بحث واگذاری 2باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی است ولی حسین خبیری عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بحث پیشنهاد کوتاه‌مدت به برانکو را تأیید نمی‌کند و به همشهری می‌گوید: «برانکو مربی تیم‌ساز است. وقتی او گزینه اصلی ما محسوب می‌شود دلیلی ندارد به پیشنهاد کوتاه‌مدت فکر کنیم. چنین بحثی در هیأت مدیره مطرح نشد و این خبر صحت ندارد. ما منتظر بازگشت آقای دلبری هستیم تا ببینیم مذاکره با برانکو به چه شکلی پیش رفته ولی تمام تمرکز باشگاه این است که با ایوانکوویچ به توافق نهایی برسد.نظر من این است که با او قرارداد 3ساله ببندیم.»

پرسپولیس به سمت اسکوچیچ می‌رود؟
در حالی باشگاه پرسپولیس از برانکو به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه خودش نام می‌برد که مدیران این باشگاه چند گزینه دیگر را هم در لیست انتظار گذاشته‌اند. یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس به همشهری می‌گوید نام دراگان اسکوچیچ هم در میان گزینه‌هاست ولی این مربی مورد تأیید هیأت‌مدیره نیست. اگر پرسپولیس نتواند برانکو را بازگرداند، احتمالا اسکوچیچ به لیست گزینه‌های اصلی باشگاه اضافه خواهد شد. نکته مثبت در مورد دراگان این است که او مربی ارزان‌تری نسبت به برانکو است. پرسپولیس برای قرارداد یک و نیم ساله با برانکو و دستیارانش، باید حدود 2میلیون دلار هزینه کند ولی آوردن اسکوچیچ قطعا بار مالی کمتری نسبت به برانکو خواهد داشت. البته چالش باشگاه پرسپولیس در مورد اسکوچیچ، قرارداد رسمی این مربی با فدراسیون فوتبال کرواسی است و پروسه فسخ قرارداد هم چندان ساده نیست. مورد دیگر اینکه اسکوچیچ در حال‌حاضر هدایت تیم ملی زیر 21ساله‌‌های کرواسی را برعهده دارد و آنها برای صعود به جام‌ملت‌های اروپا موقعیت خوبی دارند. شاید خود او هم ترجیح بدهد میدان بزرگ‌تری از لیگ ایران را تجربه کند. به هرحال مدیران پرسپولیس در موقعیت حساسی قرار دارند. آنها بعد از کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی، توسط بخش مهمی از هواداران این تیم تحت فشار قرار گرفته‌اند و در سریع‌ترین زمان ممکن باید فردی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کنند که نزد هواداران تیم مقبولیت داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید