• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143230
+
-

بفرمایید توضیح بدهید

پرسپولیسی‌ها شفاف‌سازی داستان فرودگاه را به بعد از بازی موکول کرده بودند

پرسپولیس آنقدر بد به الهلال باخت که نمی‌شود فقط یکی، دو دلیل برای چنین شکستی مطرح کرد، اما بی‌گمان داستان تأخیر در اعزام سرخپوشان به ریاض در این ناکامی بی‌تأثیر نبوده است. پیش از بازی به این مهمی، کاروان پرسپولیس چند ساعت در فرودگاه تهران معطل شد و نهایتا اجازه پرواز پیدا کرد. به همین دلیل هم سفر تیم 24ساعت به تأخیر افتاد تا غیر از تنش‌های روانی، یکی از جلسات تمرینی تیم در عربستان هم از بین برود. چنین اتفاقی قطعا در رقم‌خوردن شکست قرمزها بی‌تأثیر نبوده است. آن زمان احتمال کم‌کاری داخلی یا کارشکنی خارجی مطرح شد و هر‌چه جلوتر رفتیم، اینطور به‌نظر رسید که اهمال عوامل خود باشگاه منجر به بروز این اتفاق شده است. با این حال، پرسپولیسی‌ها (اعم از کادرفنی و سرپرستی و نیز مدیران باشگاه) با اشاره به حساسیت مسابقه با الهلال توضیحی در این مورد ندادند و همه‌‌چیز را به بعد از دیدار با تیم عربستانی موکول کردند. حالا اما آن بازی با هر کیفیتی تمام‌شده و منتظریم توضیحات آقایان را بشنویم. بالاخره یک نفر مقصر بوده و باید معرفی شود. فعلا که جناب مجید صدری، سرپرست باشگاه ترجیح داده متن بلند‌بالای احساسی منتشر کند. این کارهای نمادین که تمام شد، خوب است در مورد قصه فرودگاه هم به مردم پاسخگو باشید.

ماجرای قاسمپور و کارت هدیه مسدود
تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3مدال طلا، 3نقره و یک برنز موفق شد به‌عنوان سومی جهان برسد. در مسابقات جهانی نروژ2021 آزادکاران رکوردهای زیادی از خود به جای گذاشتند و طلسم‌های زیادی شکسته شد. 6فینالیست در مسابقات جهانی یکی از رکوردهای سال‌های اخیر کشتی بود که در 60سال گذشته سابقه نداشته است.

   دستمزد قاسمپور
یکی از اتفاقات مهم جهانی نروژ کسب طلای کامران قاسمپور در وزن 92کیلوگرم بود. کشتی‌گیری که از سال2016 در سطح اول کشتی ایران مطرح است و هربار که به مسابقات برون‌مرزی اعزام شده با مدال طلا به کشور بازگشته است. او از سال2017 با حسن یزدانی ستاره این روزهای کشتی دنیا در یک وزن قرار گرفت. کامران و حسن 3بار روبه‌روی هم قرار گرفتند و هر 3بار یزدانی برنده این دوئل بود ولی هربار با نتیجه نزدیک و اختلافی اندک؛ درحالی‌که رقبای خارجی یزدانی بیشتر از 3دقیقه توان ایستادن در مقابل او را نداشتند. در نهایت کامران قاسمپور با تصمیم کادر فنی به یک وزن بالاتر آمد و در قهرمانی آسیا در سال2020 به مدال طلا رسید. او حدود 10کیلوگرم از حریفان خود سبک‌تر است ولی با اتکا به مهارتی که در زیرگیری دارد توانسته همه رقبای خود را شکست دهد. شاهکار قاسمپور در جهانی نروژ جایی بود که در نیمه‌نهایی مقابل جیدن کاکس آمریکایی قرار گرفت. کاکس دارنده 2طلای جهان و یک برنز المپیک تا به حال در مقابل ایرانی‌ها شکست نخورده بود ولی قاسمپور با یک کشتی حساب‌شده و زیرگیری‌های بی‌نقص، او را شکست داد. این پیروزی برای ایرانی‌ها بسیار غرورآفرین بود و مردم در استقبال از قاسمپور سنگ‌تمام گذاشتند ولی خبر عجیب درباره مراسم تجلیل از قاسمپور، اهدای کارت هدیه یک‌میلیون تومانی توسط مسئولان استانی به او بود که اتفاقا آن کارت هدیه یک‌میلیون تومانی هم مسدود بوده است! کامران قاسمپور دیروز این خبر را تأیید کرد و شنیده‌ها حکایت از این دارد که مشابه این اتفاق برای سایر ملی‌پوشان جویباری نیز افتاده است.

بحرین به تنیسورها ویزا داد
بحرین ویزای 3بازیکن ایران را صادر کرد و ترکیب تیم ملی تنیس برای دیویس‌کاپ کامل شد. بحرین که میزبان مسابقات گروه4 منطقه آسیا-اقیانوسیه است، در تیم 6نفره ایران برای انوشا شاهقلی، سامیار الیاسی و علی یزدانی ویزا صادر نکرده بود اما دیروز با پیگیری‌های فدراسیون ویزای این نفرات هم صادر شد. مسابقات از فردا آغاز می‌شود و این بازیکنان امروز راهی منامه می‌شوند. ایران با بحرین، کامبوج، گوام، عراق، قرقیزستان، مغولستان، عمان، عربستان، سنگاپور، تاجیکستان، ترکمنستان، یمن و امارات برای صعود به گروه3 رقابت می‌کند.

هاکی‌بازان در تورنمنت دوبی
تیم‌های هاکی روی یخ زنان و مردان ایران از فردا مسابقات‌شان را در امارات آغاز می‌کنند. مسابقات کاپ باشگاه‌های اسکیت‌هاکی روی یخ امارات، معتبرترین مسابقات این رشته در منطقه غرب آسیاست که از 26 تا 28مهر در دوبی و در پیست‌های یخی دوبی‌مال و باشگاه نصر برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها 10تیم حضور دارند. تیم‌های زنان و مردان ایران که برای مسابقات قهرمانی جهانی قرقیزستان و مسابقات آسیایی آماده می‌شوند، در این تورنمنت شرکت کرده‌اند. تیم‌های ایران با حمایت تیم فرمانیه به دوبی رفته‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید