• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143208
+
-

آماربازی

09
لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه‌نهایی رسید اما بازیکنی که با تیمش در همان مرحله گروهی حذف شده هنوز بهترین گلزن این رقابت‌هاست. مایکل اولونگا، مهاجم اهل کنیا که با تیم الدوحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بود با 9گل زده همچنان صدرنشین جدول گلزن‌هاست. او این 9گل را در 6بازی مرحله گروهی به ثبت رساند و در پایان همان مرحله هم از مسابقات حذف شد. مهاجم الدوحیل 5گل از این 9گل را در 2 بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به ثمر رساند و آبی‌پوشان کمک زیادی به آقای گلی او تا این لحظه کرده‌اند. بعد از اولونگای 9گله، گوستاوو از تیم چونبوک کره‌جنوبی با 8گل در رتبه دوم گلزن‌هاست و 5بازیکن ازجمله گومیس (الهلال) هم 6گله هستند.

16
 تیم الهلال با 3گلی که به پرسپولیس زد تعداد گل‌های زده‌اش را به 16رساند و گلزن‌ترین تیم غرب آسیا شد. ساعتی قبل از بازی الهلال و پرسپولیس، تیم النصر عربستان در مصاف با الوحده 5گل زد و تعداد گل‌هایش را در این فصل از لیگ قهرمانان به 15گل رساند. الهلال که برای عبور از رکورد رقیب سنتی‌اش به 3گل مقابل پرسپولیس نیاز داشت دقیقا به همین تعداد گل زد و 16گله شد. پرسپولیس و استقلال به‌ترتیب 15و 14گل زده‌اند. البته النصر و الهلال فقط در غرب آسیا رکورددار هستند و در شرق آسیا تیم‌های زیادی وجود دارند که بیش از این دو نماینده عربستان گل زده‌اند. کاوازاکی ژاپن که در مرحله یک‌هشتم حذف شده با زدن 27گل رکورددار گلزنی در این رقابت‌هاست.

10
 تیم استقلال با 10گل خورده در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی را در میان تیم‌های ایرانی به‌خود اختصاص داد و پرسپولیس حتی با 3گلی که از الهلال خورد و حتی با یک بازی بیشتر به رکورد استقلال نرسید. استقلال با8گل خورده از گروهش صعود کرد و در یک‌هشتم با دریافت 2گل از الهلال حذف شد. پرسپولیس در مرحله گروهی 5گل خورده بود و بعد از برد یک بر صفر مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله یک‌چهارم نیز 3گل خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب 10و 8گل خوردند و این در حالی بود که قرمزها یک بازی هم بیشتر انجام دادند. فولاد و تراکتور هم به‌ترتیب 6و 4گل خورده داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید