• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143211
+
-

نکته بازی/ کی فرصت شد؟


سینا خادم‌پور یکی از جوانان استقلال بود که زیاد به او بازی نمی‌رسید، در نتیجه برای فصل جدید به‌طور قرضی به نفت مسجدسلیمان پیوست. این مدافع که در نفت باید زیرنظر فراز کمالوند کار کند، بعد از نهایی‌شدن انتقالش گفته: «کمالوند از لحاظ فنی جزو مربیان برجسته و درجه یک فوتبال ایران است. در طول دوران حضور او در استقلال، چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفتم و خوشحالم که به من اعتقاد دارد.» حالا با آن داستان مربی درجه یک و فلان و بهمان کاری نداریم و فرض را بر این می‌گیریم که خط روی خط افتاده است، اما‌ ای‌کاش خادم‌پور توضیح می‌داد کی وقت کرد از کمالوند چیزی یاد بگیرد؟ تا جایی که ما یادمان می‌آید، این بنده‌خدا با چمدان بسته در حال رفتن بوده است.


می‌توانستی جزو یازده تا باشی
ساعاتی پیش از بازی پرسپولیس و الهلال، کنعانی‌زادگان در مصاحبه‌ای اعلام کرد برای موفقیت سرخپوشان نذر کرده و بعد هم با انتشار تصویری از بازیکنان پرسپولیس، به حمایت از این تیم پرداخت. کنعانی در شرح تصویرش نوشته بود: «من هم یکی از آن یازده‌نفر هستم.» طبیعتا در آن ساعات خیلی از هواداران پرسپولیس هم حسابی قربان‌صدقه کنعانی رفته و به او لقب «باتعصب» داده بودند. ایران احتمالا تنها جای دنیاست که وقتی بازیکنی رسما دنبال پول بیشتر می‌رود، با یک استوری تبدیل به چهره‌ای متعصب می‌شود. کاش دوناروما هم بعد از حضور در پاری‌سن‌ژرمن یک استوری برای میلانی‌ها می‌گذاشت تا او را هو نکنند. در هر صورت یک نفر به کنعانی بگوید تو جزو آن یازده‌نفر بودی، خودت نخواستی بمانی.


از تجربیات اینها استفاده نکن
مصطفی آجورلو که کلا «دورهمی» خیلی دوست دارد، بعد از نشست با تعدادی از خبرنگاران، این‌بار مدیران پیشین باشگاه استقلال را دور خودش جمع کرد و با آنها جلسه گذاشت. تصاویری هم از این جلسه باشکوه باقی مانده که رسما پشت آدم را می‌لرزاند. دور مدیرعامل فعلی آبی‌ها را یک فوج مدیر ناموفق با شاهکارهای رنگارنگ گرفته‌اند؛ از علی فتح‌الله‌زاده که نخستین عامل تورم در تاریخ فوتبال ایران بود تا استادان گرانقدری همچون افتخاری، سعادتمند، فتحی و البته احمد مددی که همین اواخر واقعا دوره باشکوهی را در استقلال پشت سر گذاشتند. نمی‌دانیم برنامه آجورلو چیست، اما او هر چقدر کمتر از تجربیات این عزیزان استفاده کند، به سودش خواهد بود. یعنی اگر آجورلو هر کاری که اینها کردند را نکند، خودبه‌خود شانس موفقیتش بالا خواهد رفت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید