• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143182
+
-

پشت‌خط زن/ بدنساز ایرانی برای تیم قطری

جمشید حمیدی - کارشناس والیبال

جهانگیر سیدعباسی مربی ایرانی تیم والیبال الغرافه قطر درصدد استخدام مربی بدنساز تیم‌ملی ایران برای تیمش است. الغرافه پارسال از 10بازی لیگ قطر به 9شکست تن داده بود و سیدعباسی امیدوار است با جذب خواجه‌خباز شرایط بازیکنانش را ارتقا دهد. خباز همان بدنسازی است که ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی او را در حد بهترین‌های جهان می‌دانست. سیدعباسی بعد از محمدرضا تندروان، دومین مربی ایرانی است که در لیگ قطر مشغول شده است. تندروان که این فصل سرمربی شهرداری ارومیه است، می‌گوید پولی که قطری‌ها می‌دهند به‌قدری بالاست که می‌تواند زندگی هر فردی را متحول کند. پس خوشا به حال دایی سعید معروف، آقاجهانگیر!

اچ‌وولی یا شهرداری ارومیه؟
آشیل پای بهترین مدافع جام ملت‌های آسیا دوشنبه جراحی می‌شود. علی‌اصغر مجرد که پیشنهادهایی از لیگ ایتالیا داشت، چند روز پیش در یک بازی دوستانه بین 2تیم ارومیه‌ای مصدوم شد. نه‌تنها مجرد چند ماهی از والیبال دور مانده که ارومی‌ها هم برای پیدا کردن جایگزین او به مشکل خورده‌اند. آنها با امیرحسین توخته، سرعتی‌زن ارومی اچ‌وولی اسلونی مذاکراتی را آغاز کرده‌اند. اینکه توخته بلند‌پرواز، پاریس ایران را به شرق اروپا ترجیح می‌دهد یا نه، باید منتظر ماند. جوانان ارومیه عاشق بازیکنان بومی‌شان هستند اما اغلب این عشق یکطرفه است چرا ‌که هر سال شاهد کوچ ستارگان ‌چی‌چست(دریاچه ارومیه) به اروپا هستیم.

محصولی ناب از خانواده والیبالی
جایزه بهترین‌ مدافع جام باشگاه‌های آسیا به مهدی جلوه رسید، بازیکنی خوش‌پرش که امسال برای تیم ملی و تیم جوانان بازی کرد و در جام باشگاه‌ها هم با فولاد قهرمان شد. جلوه پسر فرشید جلوه، سرعتی‌زن سابق تیم جوانان ایران و برادرزاده فرشاد جلوه است که او هم بازیکنی در سطح ملی بود اما آقامهدی پا جای پای عموی بزرگ‌تر، بهنام جلوه‌ گذاشته است که در دهه60 سرعتی‌زنی بی‌نظیر و کاپیتان تیم‌ملی بود. مهدی، خواهرزاده محمد‌رضا تند‌روان، مربی سرشناس و ملی‌پوش پیشین هم هست. تندروان قدرتی‌زن بود و آقامهدی به دایی نرفته است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید