• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141543
+
-

خبرهای کوتاه/ عربستان و صهیونیست‌ها در بازار گردشگری منطقه جای ایران را می‌گیرند

رئیس جامعه تورگردانان ایران هشدار داد که علاوه ‌بر عربستان،  رژیم صهیونیستی هم در بازار گردشگری منطقه فعال‌تر شده و ادامه توقف صدور ویزای توریستی فقط کار را برای ایران دشوارتر می‌کند. ابراهیم پورفرج به ایسنا گفت: کشورهای زیادی بالای ۵۰ درصد و حتی ۷۰ درصد واکسینه شده‌اند و گردشگران آنها سفر را آغاز کرده‌اند. ذائقه گردشگران تحت‌تأثیر کرونا تغییر کرده و در منطقه ما، تقاضاهایی برای سفرهای جاده‌ای به‌ویژه در مسیر جاده ابریشم وجود دارد. حال در این شرایط، کشور ما که اتفاقا در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و بخش مهمی از این جاده هم محسوب می‌شود، مرز را به روی گردشگران خارجی بسته است. او افزود: بیشتر کشورها با کارت واکسن، تست پی‌سی‌آر و تعیین قوانین خاص و گاه سختگیرانه برای گردشگران خارجی، ممنوعیت سفرهای بین‌المللی را برداشته‌اند و حتی مقررات قرنطینه را هم حذف کرده‌اند. وی با اشاره به خسارت مالی گردشگری و خروج جبران‌ناپذیر متخصصان از این صنعت، اعلام کرد: گردشگری نفس‌های آخر را می‌کشد، خیلی‌ها هم ‌نفس‌شان قطع شده است. درباره ویزا با وزارت امور خارجه مفصل صحبت کرده‌ام، اما آنها هم می‌گویند اختیار کامل ندارند و باید ستاد ملی کرونا دستور مربوطه را صادر کند.

  رانش سازه‌های جهانی شوشتر
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از لزوم قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به‌علت رانش بخشی از آن خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدحکمت‌الله موسوی گفت: در پی گزارش‌های رسیده از پایگاه میراث ‌جهانی سازه‌های آبی شوشتر مبنی بر نفوذ آب به دیواره غربی آسیاب‌های جهانی، موضوع قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به بدنه غربی به‌سرعت در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان قرار گرفت. وی افزود: متأسفانه درپی نفوذ آب و رطوبت وارد شده، آسیب‌هایی در ایستایی دیواره غربی به‌وجود آمده است که باعث فاصله گرفتن و شکاف عمیق در توده‌های خاک از دیواره غربی سازه‌ها شده است. او اعلام کرد: مکاتبات و مذاکرات لازم با شرکت آب و فاضلاب شهرستان و استان صورت گرفت و موضوع خطرات احتمالی به اطلاع اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط رسانده شد و تقاضای کمک به رفع خطر شد.

  پاکسازی 70روستا در قشم
جشنواره «روستای پاک، جزیره سبز» با رقابت تنگانگ ۷۰روستا در قشم درحال برگزاری است و در پایان این رویداد، 3 روستای پاک معرفی خواهند شد. مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اجرای طرح روستای پاک در این جزیره توریستی به ایسنا گفت: برخلاف 2دوره پیش، امسال 3روستای پاک برگزیده خواهند شد که برای جایزه، هر یک از این3 روستا، یک میلیارد تومان به‌عنوان سهم مشارکت در طرح‌های عمران با اولویت نیاز روستا دریافت خواهد کرد. برای دهیاران برگزیده نیز جایزه نقدی درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید