• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 22 شهریور 1400
کد مطلب : 140383
+
-

روی خط خبر/ ناو گروه 75به کشور بازگشت


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت راهبردی ناوگروه 75 نیروی دریایی، استکبار جهانی را دچار ابهام راهبردی کرده است. به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر موسوی، دیروز در مراسم استقبال از ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش، اظهارکرد؛ بعد از پیام بزرگوارانه و محبت آمیز رهبر معظم انقلاب و گزارش ممتاز فرمانده ناوگروه، جای کلام دیگری در این مراسم بسیار مهم باقی نمی‌ماند. وی تصریح کرد؛ این ماموریت تاریخی با استقلال کامل و به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تدابیر داهیانه فرمانده کل قوا، با درایت، هوشمندی دانش، استقامت، شجاعت و اقدام جهادی نیروی دریایی محقق شد که گام مهمی در تحقق اهداف انقلاب تلقی می‌شود.

   امام‌ جمعه جدید لواسان منصوب شد
علی‌اکبر ایمانی، دیروز در حکمی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به‌عنوان امام‌جمعه بخش لواسانات منصوب و معرفی شد. به گزارش ایرنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در واکنش به برخی خبرها درباره پایان مأموریت امام جمعه سابق لواسان، اعلام کرد که براساس خط‌مشی ابلاغی، احکام ائمه جمعه برای یک دوره 3ساله صادر می‌شود که ممکن است به اقتضای شرایط، برای دوره‌های متوالی تمدید شود. لواسانی، امام جمعه سابق لواسانات، به‌مدت ۷ سال عهده‌دار این مأموریت بوده است. از سال گذشته به‌دلیل فشارهای سنگینی که با صبوری آنها را تحمل کرده بودند، درخواست کردند که به ‌مدت یک سال دیگر هم ادامه خدمت داشته باشند.

   طالبان؛ واقعیت مهم افغانستان است
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه طالبان به لحاظ تحلیلی، یک نیروی واپسگرا بوده و غیرممکن است که بتواند در دنیای مدرن، پیشرفت مؤثری داشته باشد، گفت: طالبان حتی به لحاظ عملی هم زورگو و مستبد هستند و خیلی راحت آدم می‌کشند و جنایت می‌کنند، اما همه اینها به این معنا نیست که آن نیرو را می‌توان نادیده گرفت. می توان گفت؛ نادیده گرفتن آن یک اشتباه است، چون این نیرو در خلأ و انتزاع شکل نگرفته و بستر جامعه افغانستان به این نیرو معنا می‌دهد. با نادیده گرفتن آن، فقط خودمان را از فهم واقعیت ها محروم می‌کنیم. بنابراین باید توجه داشت فارغ از اینکه نظر مساعدی درباره آنها داریم یا نداریم، طالبان یک واقعیت مهمی‌ در افغانستان است.عبدی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین، همچنین در واکنش به مباحثی که در حمایت از پنجشیر مطرح می‌شود، گفت: اگر قرار است از این مقاومت دفاع شود، باید احتمال نتیجه‌بخشی هم داشته باشد و به همین صورت نمی‌شود به‌صورت پیش‌فرض از این اقدام حمایت کرد. حتی خود پنجشیری‌ها هم باید این ملاحظات را داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید