• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 22 شهریور 1400
کد مطلب : 140381
+
-

رئیس جدید برای بنیاد شهید

قاضی‌زاده هاشمی پس از استعفا از نمایندگی مشهد در بهارستان با حکم رئیسی به ریاست بنیاد شهید منصوب شد


تکلیف یکی دیگر از معاونت‌های ریاست‌جمهوری دیروز با حکم انتصاب امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به‌عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شد. قاضی‌زاده هاشمی یکی از 7نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بود. او پس از محسن رضایی، دومین نامزد انتخابات 28خرداد1400 است که از سیدابراهیم رئیسی، مجوز حضور در کابینه دولت را دریافت می‌کند. استعفای او از مجلس و حضورش در کابینه، دیروز و در فاصله‌ای کمتر از 90دقیقه انجام شد.
حین بررسی استعفای قاضی‌زاده هاشمی در نشست دیروز مجلس، ناصر حسینی‌پور، نماینده گچساران با بیان اینکه قاضی‌زاده هاشمی در راستای اهداف رئیس‌جمهوری برنامه دارد،  گفت: یکی از برنامه‌های او گرفتن سهم فرهنگ شهید و شهادت در کتب درسی است، چرا که در این سال‌ها ظلم‌های بسیاری به این بخش شده است. در بند یک ماده ۵ قانون اساسنامه بنیاد شهید مصوب مجلس در سال۷۷ آمده است؛ بسیج تمامی امکانات نظام و جامعه اسلامی و نهادهای فرهنگی، آموزشی، هنری، اجتماعی و ارتباطات جمعی را به‌منظور تبیین مفهوم و فلسفه جهاد و ایثار و شهادت ضروری است. اما سال‌های سال پتروس و... را در کتاب‌های درسی ما جای دادند؛ همچنین جریان غرب‌گرا در تعهد به سند۲۰۳۰ به نام خشونت‌زدایی، جهادزدایی کردند و درس شهید فهمیده از کتاب‌ها حذف شد.
علی‌اکبر علیزاده، نماینده دامغان نیز در مخالفت با استعفای قاضی‌زاده هاشمی گفت: نبود او در مجلس شورای اسلامی سبب می‌شود که فرد ارزشمندی را از دست بدهیم و معلوم نیست جای او پر شود. از طرفی قاضی‌زاده تجربه 4دوره حضور در مجلس را دارد و کمتر نماینده‌ای چون او داریم و نبود قاضی‌زاده در مجلس دور از انصاف است و بنده با آن مخالفم. 
به‌دنبال سخنان موافقان و مخالفان استعفای قاضی‌زاده، او در نهایت با  ۲۱۸رأی موافق، ۲۲رأی مخالف و ۵رأی ممتنع از مجموع ۲۵۳نماینده حاضر از بهارستان خارج شد و ساعاتی بعد حکم انتصابش در ریاست بنیاد شهید و معاونت ریاست‌جمهوری را از سید ابراهیم رئیسی گرفت.
به گزارش پاد، قاضی‌زاده هاشمی متولد۱۳۵۰ شهرستان فریمان و دانش آموخته دکترای تخصصی پزشکی (جراح سر و گردن)، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نایب‌رئیسی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را در کارنامه مدیریتی خود دارد. 
با انتصابات اخیر تنها 2نفر از معاون‌های سابق ریاست‌جمهوری همچنان در مصدر امر باقی مانده‌اند. عیسی کلانتری همچنان از دولت دوازدهم رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست است و سورنا ستاری نیز به‌عنوان معاون علمی ریاست‌جمهوری در جلسات هیأت دولت شرکت کرده است. دولت رئیسی یک گام دیگر تا انتخاب سخنگو نیز فاصله دارد.
 قاضی‌زاده هاشمی چهارمین نماینده مجلس یازدهم است که در هفته‌های اخیر از ادامه نمایندگی استعفا می‌کند. پیش از او احسان خاندوزی و جواد ساداتی‌نژاد با رأی اعتماد مجلس به‌عنوان وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در ترکیب هیأت دولت قرار گرفتند و علیرضا زاکانی نیز به‌عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید