• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 20 شهریور 1400
کد مطلب : 140192
+
-

چهره روز/ یک پیشنهاد برای سفرهای رئیس‌جمهوری

چهره روز/ یک پیشنهاد برای سفرهای رئیس‌جمهوری


سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، از زمانی که سکاندار قوه مجریه شده، در اقدامی شایسته تقدیر، آخر هفته‌ها به سفر استانی می‌رود. او تاکنون 3سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی داشته تا از نزدیک با مردم گفت‌وگو کند و مطالبات آنها را بدون واسطه بشنود تا بلکه چاره‌ای برای کاستن از دردها و پاسخ به مطالبات آنها اندیشه کند. طبیعتا ارتباط نزدیک و مستقیم با مردم، باعث تقویت اعتماد مخدوش شده، بین دولت و مردم، در 4سال گذشته می‌شود و راه را برای شنیدن صدای شهروندان، با مرد شماره یک دولت هموار می‌سازد. اما آنچه در ارتباط با این سفر‌ها در‌ماه نخست فعالیت دولت قابل تامل است، آسیب‌شناسی این سفرها و درس گرفتن از تجربه دولت‌های گذشته است. انتظار می‌رود آقای رئیس‌جمهوری و تیم اقتصادی‌اش در سفر‌های استانی مطالبات مهم مردم را رصد کرده و در کنار تلاش برای حل فوری مشکلات، با مردم درباره تنگنای منابع و ضرورت اولویت‌‌ها و ریل‌گذاری‌ها هم گفت‌وگو کنند. بی‌تردید این گفت‌وگو‌ها می‌تواند سطح مطالبات و انتظارات را تعدیل کند و راه را برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بدون شتاب دولت در آینده هموار سازد.
 بیم آن می‌رود درصورت تکرار اشتباه سفر‌های استانی در دولت‌های پیشین، در آینده، دولت با انبوهی از مطالبات و انتظارات، بدون درنظر گرفتن تنگناهای منابع درآمدی، مواجه شود که نتیجه آن، تضعیف اعتماد احیا شده مردم به دولت، درنتیجه سفر‌های استانی است.
جمعه‌ها در دولت جدید تعطیل نیست و نباید هم تعطیل شود زیرا مردم از رئیس‌جمهوری و دولت جدید انتظار دارند که با آنها گفت‌وگو کنند و دردها و مشکلات را بشنوند.‌باید با مردم صادقانه گفت‌وگو کرد تا آنها بی‌واسطه در جریان مسایل اقتصادی و دشواری‌های پیش‌رو قرار گیرند و با دولت بر سر اولویت‌ها همراه شوند. ابراهیم رئیسی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از گذشته را در سفرهای استانی به میراث بگذارد، قطعا شخص او بهتر از همه می‌داند‌ که همه انتظارات مردم در یک زمان کوتاه 4ساله محقق نمی‌شود. پس ضرورت دارد زمان اجرای قول‌هایی که به مردم داده می‌شود محاسبه شود و مشخص باشد همچنین‌ بودجه آن شفاف و از قبل تعیین شده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید