• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139980
+
-

مدافع واکسن

فاطمه عباسی

یک جایی در کارتون رابین‌هود، سکه‌های طلا و الماس را می‌گذارند توی چندتا صندوق و تعدادی از سربازان پادشاه صندوق‌ها را حمل می‌کنند و مراقبند که دست راهزنان به این صندوق‌ها نرسد.
 قدیم‌ترها اسکورت کردن اجناس گران‌قیمت به همین شکل انجام می‌شد. در زمانه جدید هم پول‌ها را که می‌خواهند در بانک جابه‌جا کنند، خودروهای حمل پول با تعدادی سرباز اسلحه به‌دست جلوی بانک می‌ایستند و مراقبند که سارقان نقشه‌شان عملی نشود. واکسن حالا حکم همان الماس و پول را دارد که باید مراقب بود از دست طمع‌کاران دور بماند. به هر حال این واکسن‌ها به‌راحتی به‌دست نیامده که بخواهد به‌راحتی هم از دست برود و جان بسیاری از انسان‌ها به همین شیشه‌های کوچک وابسته است.
 حالا که خبرها از ورود واکسن به کشور می‌گویند و مراکز واکسیناسیون در حال شارژ کردن ذخایر واکسن خود هستند، گویا عده‌ای سودجو، تعدادی از این واکسن‌ها را به سرقت برده‌اند تا در بازار سیاه و با قیمت بالا بفروشند.
 البته که با هوشمندی نیروی انتظامی این سارقان شناسایی و دستگیر شدند، اما برای محافظت بیشتر از واکسن‌ها، قرار است که برای انتقال آنها به هر یک از مراکز تجمیعی، پلیس خودروهای حمل واکسن را اسکورت کند. درست مثل فیلم‌ها که ماشین حمل پول راه می‌افتد و تعدادی سرباز مسلح در خودروهای دیگر دنبال واکسن‌ها می‌روند و در افق محو می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید