• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139757
+
-

روی خط سینما/ پروانه ساخت فیلم جدید جوزانی

3فیلم سینمایی پروانه ساخت و یک فیلم سینمایی پروانه نمایش خود را از معاونت سینمایی وزارت ارشاد اخذ کردند.
به گزارش همشهری، مجوزهای ساخت و نمایش جدید سازمان سینمایی اعلام شد.
براساس مجوزهای اعلامی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، فیلم‌های سینمایی «شوماه» به نویسندگی و کارگردانی مژگان بیات و تهیه‌کنندگی عبدالمحمد نجیبی، «تورهای خالی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز کرمی‌زاده و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و «وزش بادهای جنوبی» به نویسندگی و کارگردانی آزیتا رصافی و تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی پروانه ساخت گرفتند.
همینطور فیلم‌ «گل‌سرخ» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش‌زمزم توانست پروانه نمایش خود را اخذ کند.
  کله‌پوک از چهارشنبه به سینما می‌آید
البته روز گذشته (یکشنبه) در شورای صنفی نمایش که جلسه خود را برگزار کرد، تصمیم بر این شد تا فیلم کمدی «کله‌پوک» به کارگردانی جواد مزدآبادی از روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه در سینماها اکران شود. همچنین غلامرضا فرجی، دبیر شورای صنفی درباره صحبت‌های مطرح‌شده در این جلسه با اشاره به ناظران سمفا گفت: «افراد انتخاب‌شده برای کمیته نظارت بر سمفا توسط رئیس سازمان سینمایی انتخاب شده‌اند و شورای صنفی دخالتی در این کار نداشته است.» وی توضیح داد: «با توجه به درخواست مکرر شورای صنفی نمایش فیلم و همچنین انجمن سینماداران ایران مبنی بر واگذاری مسئولیت اجرایی فعالیت‌های سمفا به شورای صنفی نمایش و پیرو هماهنگی انجام‌شده از سوی معاونت ارزشیابی و نظارت و موافقت ریاست سازمان سینمایی، کمیته‌ای راهبری به‌منظور نظارت بر امر فعالیت وب‌سایت اطلاع‌رسانی سمفا تشکیل شد. اعضای این کمیته را مدیرعامل مؤسسه سینما شهر و 3 نفر از اعضای شورای صنفی نمایش (نماینده سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان) و مدیرکل دفتر عرضه و نمایش فیلم تشکیل می‌دهند و این کمیته ضمن بررسی عملکرد فعالیت سمفا و اجرای مفاد تفاهمنامه اکران فیلم، مسئولیت اجرایی آن را نیز نظارت و اقدام می‌کند.»
  متل‌قوی علیرضا داوودنژاد
علاوه بر صدور پروانه ساخت و نمایش، در شبکه نمایش خانگی هم داوودنژاد برای فیلم جدیدش مجوز گرفت. سریال «متل قو» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد که از چند‌ماه پیش کارگردان آن از نگارش فیلمنامه و ساخت آن برای شبکه نمایش خانگی خبر داده بود، درحال حاضر منتظر دریافت پروانه ساخت از سوی سازمان سینمایی است.
قرار است تهیه‌کنندگی این سریال بر عهده حسن توکل‌نیا باشد. هم‌اکنون سازندگان «متل قو» برای دریافت پروانه ساخت ۱۰‌قسمت ابتدایی این سریال اقدام کرده‌اند.
 نکته قابل اعتنا این است که این روزها ساترا نیز به‌عنوان مرجعی برای دریافت مجوز آثار پلتفرمی محسوب می‌شود و فیلمسازان ناگزیر باید برای شروع کار و همچنین نمایش آثارشان از 2مرکز مجزا پروانه بگیرند.
این سریال با حال و هوایی اجتماعی و خانوادگی قرار است به پیشینه تاریخی شهرک ساحلی متل قو که پیش از انقلاب به‌دست «جمشید جوانشیر» بنیان گذاشته شد، بپردازد و همچنین روزگار فعلی آن را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید