• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139624
+
-

آماربازی


15
روز گذشته باشگاه نفت مسجدسلیمان اعلام کرد محمود فکری در لیگ بیست‌ویکم نیز همچنان سرمربی این تیم خوزستانی باقی خواهد ماند. به این ترتیب از 16تیم حاضر در لیگ آینده 15تیم سرمربی خود را شناخته‌اند و فقط نفت آبادان همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. باشگاه آبادانی تقریبا همه‌ساله در این مقطع درگیر مسائل مدیریتی و انتخاب مدیرعامل و هیأت‌مدیره است و به‌عنوان آخرین تیم وارد بازار نقل‌وانتقالات و انتخاب سرمربی می‌شود. فصل گذشته هم این تیم در آخرین روزها با انتخاب سیروس پورموسوی وارد نقل‌وانتقالات شد و با جذب چند بازیکن باقیمانده در بازار نتایج متوسطی در لیگ بیستم گرفت. امسال هم در فاصله 45روز تا آغاز لیگ، برزیلی‌ها هنوز سرمربی و بازیکنان خود را نمی‌شناسند!

09
 از 16تیم لیگ برتر، 9تیم با همان کادر فنی فصل گذشته‌شان وارد فصل جدید می‌شوند. تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، گل‌گهر، مس رفسنجان، نساجی و نفت مسجدسلیمان با همان سرمربیانی که فصل گذشته را به پایان رساندند فصل جدید را نیز آغاز خواهند کرد. یحیی گل‌محمدی، محرم نویدکیا، فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی، محمد ربیعی، ساکت الهامی و محمود فکری سرمربیانی هستند که در این 7تیم ابقا شده‌اند. 2 تیمی که به تازگی به لیگ برتر رسیده‌اند یعنی فجرسپاسی و هوادار نیز با همان مربیان فصل گذشته یعنی علی‌اصغر کلانتری و رضا عنایتی وارد لیگ بیست‌ویکم می‌شوند. به این ترتیب 9تیم از 16تیم لیگ بیست‌ویکم از نیمکت‌های باثباتی برخوردار هستند و از این جمع گل‌محمدی در پرسپولیس و ربیعی در مس رفسنجان بیشترین سابقه را روی نیمکت تیم‌شان دارند.

06
 6تیم از 16تیم لیگ برتر با سرمربیان جدید وارد فصل جدید می‌شوند و نفت آبادان هم هنوز سرمربی‌اش را انتخاب نکرده است. در این 6تیم عبدالله ویسی و رضا مهاجری سرمربیانی هستند که فصل گذشته در لیگ برتر تیم نداشتند و حالا دوباره به این سطح برگشته‌اند. ویسی آخرین بار در لیگ نوزدهم با پیکان در لیگ برتر حضور داشت که این تیم را از سقوط نجات داد اما در آغاز لیگ بیستم جدا شد و به لیگ‌یک رفت. مهاجری هم در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم هدایت ماشین‌سازی را برعهده داشت اما او هم مثل ویسی در لیگ بیستم غایب بود و در دسته‌اول (مس کرمان) مربیگری می‌کرد. بقیه مربیان تغییرکرده مهدی تارتار، مجتبی حسینی، رسول خطیبی و فراز کمالوند هستند که فصل گذشته هم در لیگ برتر حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید