• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139617
+
-

به خانه برمی‌گردیم

به خانه برمی‌گردیم

ریکلمه، بازیکن سابق بارسلونا و تیم ملی آرژانتین درباره مسی طوری که انگار از چیزی خبر دارد، گفته: «مسی با پاری‌سن‌ژرمن قهرمان اروپا می‌شود و برمی‌گردد به بارسلونا تا در آنجا از فوتبال بازنشسته شود.» خود مسی هم آن اوایل چهره شدنش قول داده بود روزی به باشگاه کودکی‌اش یعنی نیوولز اولدبویز برگردد که بعدا زیر حرفش زد و گفت به‌خاطر امنیت خانواده‌اش نمی‌تواند در آرژانتین زندگی کند. چند وقت پیش مادر کریستیانو رونالدو در جشن قهرمانی اسپورتینگ لیسبون در لیگ برتر پرتغال گفته بود دوست دارد پسرش روزی به اسپورتینگ برگردد. فعلا اتفاقی که افتاده این است که کریستیانو به منچستر، دیگر تیم سابقش برگشته است. او حتی دوست داشت به رئال برگردد که نشد. بعید است رونالدو در بازگشت به اولدترافورد نتواند مثل گذشته بدرخشد. مسی هم اگر بعد از 2 فصل قرار باشد به نوکمپ برگردد، می‌تواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. در این تابستان بازیکنان دیگری هم بودند که به تیم سابق‌شان برگشتند اما بازیکنانی بودند که نتوانستند برگردند. نمونه ناموفق‌ها پیانیچ بود که شرایط به‌گونه‌ای پیش نرفت تا به یوونتوس برگردد و قرضی و یکساله به بشیکتاش رفت. فصل قبل هم یوویچ به اینتراخت فرانکفورت قرض داده شد اما نتوانست با تیم سابق خود ادامه دهد و مجبور شد به رئال مادرید ملحق شود.
  در میان بازیکنانی که در این پنجره نقل‌وانتقالاتی به باشگاه اولیه یا باشگاه سابق خودشان برگشته‌اند، نام‌های درخشانی دیده می‌شود. روملو لوکاکو پس از طی کردن دوران پرتلاطمی در اورتون، منچستریونایتد و اینتر با اقتدار و قیمتی گزاف به مبلغ 115میلیون یورو فاتحانه به استمفورد بریج برگشت تا کار ناتمامش در چلسی را به پایان برساند.
  مویزه کین که خودش را به‌عنوان پدیده در یوونتوس مطرح کرده بود، با نالایقی مدیران یوونتوس به تیم‌های دیگری قرض داده و سپس به اورتون فروخته شد. او فصل قبل را هم قرضی در پاری‌سن‌ژرمن سپری کرد و با رفتن رونالدو، بار دیگر توسط یووه از اورتون خریداری شد.
 جی‌جی بوفون پس از سال‌ها درخشش در سطح اول فوتبال و تثبیت نامش به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ در سن 43سالگی چاره‌ای جز بازگشت به پارما در سری ‌بی نداشت.
  ویلیان قراردادی 2‌ساله با آرسنال بسته بود اما به‌دلیل ناآمادگی و اضافه وزن از چشم آرتتا افتاد. برزیلی سابق چلسی موافقت کرد قراردادش را فسخ کند و از این طریق حدود 20میلیون یورو به آرسنال کمک کرد. او به لیگ برزیل و باشگاه کودکی‌اش، کورینتیانس برگشت.
  غافلگیری بزرگ روز آخر نقل‌وانتقالات تابستانی فروش آنتوان گریزمان با 40میلیون یورو به اتلتیکو مادرید و درواقع پس دادن این ستاره فرانسوی بود. بارسلونا همین بازیکن را 2‌سال پیش با آزادسازی بند فسخ قرارداد 120میلیون یورویی‌اش خریده بود و این وسط 80 میلیون زیان دید.

رونالدو هم رفت
کریستیانو رونالدو پس از شکستن رکورد علی دایی با 2 گلی که در دقایق پایانی به ایرلند زد، از جمع تیم ملی پرتغال خداحافظی کرد تا به منچستر برود و برای حضور در نخستین بازی تیم جدیدش کمی با دیگران هماهنگ شود. بلیت‌های نخستین مسابقه منچستر تا 2500پوند در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود. ملکه انگلیس هم که چندان توجهی به فوتبال نداشت، درخواست کرد 80دست پیراهن شماره7من‌یونایتد برای دربار خریداری و یک دست لباس رونالدو با امضای خود این ستاره به ملکه اهدا شود. رونالدو با 111گل ملی بار دیگر نامش را وارد کتاب رکوردهای گینس کرد اما خیلی از رکوردهای او هنوز در این کتاب ثبت نشده است. بیشترین گل در تاریخ لیگ قهرمانان، بیشترین گل در یک فصل لیگ قهرمانان، بیشترین گل در انتخابی + نهایی یورو، بیشترین دنبال‌کننده توییتر (ورزشکار)، بیشترین دنبال‌کننده در اینستاگرام، بیشترین بازدید صفحه ویکی‌پدیا، بیشترین لایک فیسبوک (ورزشکار)، نخستین فوتبالیست که به درآمد یک میلیارد دلار رسید؛ اینها علاوه بر ده‌ها رکورد شخصی دیگر فوتبالی اوست که هنوز به گینس راه نیافته. رونالدو از زمانی که منچستر را ترک کرده، توانسته 551گل بزند و تمام جانشینان و گلزنان این تیم در این مدت فقط موفق شده‌اند روی هم 490گل به ثمر برسانند؛ گلزنانی شامل رونی (156گل)، رشفورد (88گل، مارسیال (78) و... فان پرسی، چیچاریتو، ماتا و...

این خبر را به اشتراک بگذارید