• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 11 شهریور 1400
کد مطلب : 139389
+
-

آشنایی با شخصیت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی

کیم جونگ اون مرموز و دیکتاتور

کیم جونگ اون مرموز و دیکتاتور

یکی از مرموزترین کشورهای دنیا، کره‌شمالی است. کشوری که خبرهای عجیب و غریبی از قوانین ویژه، زندگی سخت و شرایط منحصربه‌فرد آن به گوش مردم دنیا می‌رسد اما مثل کشوری که دیوارهای بلندی دور خود کشیده باشد، ارتباط کره‌شمالی با همه دنیا قطع است. از ویژگی‌های جالب و شخصیت عجیب کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی، اطلاعات مختلفی منتشر شده و دانستن درباره او، رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی‌اش کنجکاوی‌برانگیز است.

جوان‌ترین رهبر کشورهای جهان
بعد از بازگشت به کره‌شمالی، کیم جونگ اون همراه با برادر بزرگترش به دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ ملحق شدند. برخی دیگر نیز بر این باورند که این دو در سال 2007 وارد مدرسه مهندسی ساخت‌وساز پدرشان شدند. با مرگ پدر، کیم جونگ اون به‌سرعت مراتب نظامی و سیاسی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت، اگر چه در هر دو حوزه تجربه چندانی نداشت. او توانست جای برادر بزرگ‌ترش کیم جونگ چول را به‌عنوان جانشین پدر بگیرد، برادری که پدرش از او به‌عنوان انسانی ضعیف‌النفس یاد کرده بود. کیم جونگ اون در 30سالگی قدرت را در کره‌شمالی به‌دست گرفت و به‌عنوان جوان‌ترین رهبر یک کشور در جهان شناخته شد.

تولد در خانواده‌ای قدرتمند
حتی تاریخ دقیق تولد کیم جونگ اون هم روشن نیست! هرچند می‌گویند او در ژانویه سال 1984 به دنیا آمده، اما بعضی احتمالات سال تولد او را تا 2سال قبل از این تاریخ هم عنوان می‌کنند. والدین او رهبر سابق کره‌شمالی، کیم جونگ ایل و همسرش کو یونگ هی بودند. او یک برادر بزرگ‌تر به نام کیم جونگ چول و یک خواهر کوچک‌تر به نام کیم یو جونگ دارد. در دوره کودکی او، کره‌شمالی تحت حاکمیت کیم ایل سونگ بود که از وی با عنوان «رهبر بزرگ» یاد می‌شود. درحالی‌که کیم جونگ ایل وارث رهبری کره‌شمالی بود، رهبری پسرش در آینده بسیار غیرمحتمل به‌نظر می‌رسید. کیم جونگ اون با اسم مستعار «پاک اون» و به‌عنوان فرزند یکی از کارمندان سفارت کره‌شمالی در سوئیس به مدرسه بین‌المللی انگلیسی‌زبانی در شهر گوملیگن نزدیک بِرن رفت. همکلاسی‌هایش او را پسری بسیار ساکت که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذراند توصیف کرده‌اند. البته برخی نیز گفته‌اند که پسر شوخ‌طبعی بوده است.

علاقه به ورزش
خبرها از علاقه رهبر کره‌شمالی به ورزش می‌گویند. در جوانی وقتی در سوئیس درس می‌خواند، دیوارهای اتاقش پوشیده از عکس‌های مایکل جردن بودند. اگر چه او در کودکی کمی چاق بود اما در بازی بسکتبال تبحر خاصی داشت. یکی از همکلاسی‌های او در این‌باره چنین می‌گوید: «او یک بازیکن فوق‌العاده رقابتی و بازی‌ساز بود. او کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌داد». همکلاسی دیگری هم درباره علاقه او به ورزش گفته که او از باختن متنفر بود و بردن برایش بسیار اهمیت داشت. پدر او کلکسیونی از تمام بازی‌های مایکل جردن به‌ویژه بازی‌هایی که برای تیم شیکاگو بولز انجام داده بود داشت. در سال 2001کیم جونگ ایل سعی کرد جردن را ترغیب کند که سفری به کره‌شمالی داشته باشد که با پاسخ منفی وی همراه بود. کیم جونگ اون در جوانی مجموعه‌ای فوق‌العاده از کفش‌های ورزشی مارک نایک داشت. او پس از به پایان رساندن دوران مدرسه در سوئیس، برای آموزش نظامی به کشورش برگشت.

تأیید بیماری
ماه گذشته تلویزیون دولتی کره‌شمالی با پخش گزارشی به‌صورت تلویحی به وضعیت سلامت رهبر این کشور پرداخت. این تلویزیون با پخش گزارشی با این مضمون که تمامی مردم کره‌شمالی از دیدن کاهش وزن شدید رهبر این کشور، دل‌شکسته هستند، به‌صورت تلویحی وضعیت ناخوشایند سلامت کیم جونگ اون را تأیید کرد. وضعیت ناخوشایند سلامت کیم جونگ اون نخستین بار در اوایل ‌ماه ژوئن مورد بحث در رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. به‌ویژه ظاهر نشدن بلندمدت وی در انظار عمومی نیز بر حجم شایعات مبنی بر بیماری رهبر کره‌شمالی افزود. در نخستین سخنرانی او که پس از مدت‌ها انجام شد، بسیاری از رسانه‌های غربی موضوع لاغر شدن مشهود رهبر کره‌شمالی را مورد بحث قرار دادند.

زندگی شخصی مبهم
رهبران کره‌شمالی در مورد نزدیکان قدرتمند یا خانواده خود زیاد صحبت نمی‌کنند و روابطشان را محرمانه نگه می‌دارند اما کیم جونگ اون اغلب همسرش را در کنار خود دارد و به عکاسان اجازه می‌دهد از آنها عکس بگیرند. رسانه‌های کره‌شمالی اعلام کردند که او با ری سول جو که خواننده و عضو گروه پیشاهنگی بوده ازدواج کرده اما کسی از تاریخ دقیق ازدواج آنها اطلاعی ندارد. خبرها می‌گویند ری سول جو در سال 2012 نخستین فرزند خود را نیز به دنیا آورده است که بسیاری جنسیت فرزند را دختر اعلام کرده‌اند.

بدبین حتی نسبت به خانواده
کیم شباهت زیادی به پدربزرگ خود دارد و این شباهت را می‌توان به‌راحتی در نحوه کوتاه کردن موها، شکل صورت و اخلاق و رفتارش دید. برخی از گزارش‌ها حاکی است که او برای شباهت بیشتر به پدربزرگش حتی دست به جراحی پلاستیک نیز زده اما خانواده رهبر کره‌شمالی به این گزارش‌ها واکنش شدیدی نشان داده و آنها را شایعه و «چرندیاتی سخیف و کثیف از جانب رسانه‌های سودجو » اعلام کرده‌اند. سال 2013، کیم جونگ اون دستور اعدام دایی خود را صادر کرد. وی متهم شده بود که قصد داشته از طریق کودتای نظامی قدرت را در کره‌شمالی به‌دست بگیرد. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که کیم جونگ اون بلافاصله دستور پاکسازی خانواده او را نیز صادر کرده است. در این سال‌ها رهبر کره‌شمالی بارها برای حفظ قدرت، رفتار خصمانه‌ای را با اطرافیان و حتی افراد خانواده و نزدیکان خود در پیش گرفته است. کیم جونگ اون در این سال‌ها قوانین سفت و سختی برای مردم کشورش وضع کرده و هرگونه تخلف با برخورد خشن و جدی مواجه می‌شود. معدود افرادی که موفق شده‌اند از کره‌شمالی فرار کنند، بعدها با انتشار خاطرات خود از شرایط سخت و غیرانسانی زندگی در این کشور روایت کرده‌اند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید