طی 4ماه ابتدایی سال جاری تعمیرگاهها، موتور شکایت مردم را با چند آپشن اضافه تقویت کردهاند. تا جایی که به گفته مسئولان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان طی این مدت عمده گزارشها و شکایات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، مرغ و در بخش خدمات، مربوط به تعمیر خودروهای سبک و رستورانها بوده است. بیشترین شکایتها هم در رابطه با رعایت نشدن قیمتهای مصوب و نادیده گرفتن قیمتگذاری بوده است. براساس گزارش جدید سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، در نتیجه گشتهای مشترک ۲۰ هزار و ۷۵۷ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است. همچنین در این مدت در مجموع ۷۱هزار و ۶۳۳ فقره شکایت مردمی درخصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ستاد خبری استانها دریافت شده که از این شمار ۸۳درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۷درصد باقیمانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی یا استعلام حقوقی از سوی مراجع ذیربط است.
بهگفته مسئولان این سازمان مردم میتوانند با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.irشکایت خود را مطرح کنند. طبق قانون نظام صنفی گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدماجرای ضوابط قیمتگذاری و توزیع، فروش اجباری، درج نشدن قیمت و صادر نشدن صورتحساب ازجمله مهمترین تخلفات صنفی است.
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب :
139359
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/ADzj9
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved