• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139307
+
-

تازه‌های نشر/ استالین




 
«استالین» زندگینامه جامع ژوزف ‌استالین، رهبر شوروی، از کودکی تا مرگ اوست. ادوارد رادزینسکی، نویسنده کتاب، چند زندگینامه دیگر هم درباره شخصیت‌های تاریخی روسیه نوشته است و همچنین به نوشتن نمایشنامه هم شهرت دارد. او در نوشتن این زندگینامه از اسناد و مدارکی فوق‌محرمانه استفاده کرده که پیش از فروپاشی شوروی در دسترس نبوده‌اند و این‌گونه از چند راز بزرگ، از جمله راز مرگ استالین پرده برداشته است. رادزینسکی، بی آنکه دست به تحریف وقایع بزند، روایتی نسبتاً دراماتیک از زندگی استالین و تاریخ روسیه در آن سال‌ها ارائه می‌دهد. چنان که خود رادزینسکی می‌گوید، هدفش بیش از نمایش شخصیت استالین، توصیف زمانه‌ای بوده که دیگر گذشته و از یاد رفته است. آبتین گلکار، استالین را مستقیماً از زبان روسی به فارسی ترجمه  کرده است. این کتاب سال۱۳۹۴ برنده جایزه کتاب سال شده است. نشر ماهی به‌تازگی چاپ جدید این کتاب خواندنی را در 700صفحه‌ به بهای 180هزار تومان منتشر کرده است.

  بی‌قراری

«بی‌قراری» نوشته زلفی لیوانلی را زینب عبدی گلزار به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر ماهی منتشر شده است. در این کتاب، ملک‌ناز دختری ایزدی است که از چنگال داعشیان گریخته و به امید آزادی و زندگی جدید به ترکیه پناهنده شده است. در کمپ پناهندگان سوری در ماردین با پسری ترک آشنا می‌شود که برای کمک به کمپ آمده است. حسین و ملک‌ناز به هم دل می‌بازند. عشقی ممنوع میان حسین مسلمان و ملک‌ناز ایزدی که اهالی ماردین گمان می‌برند شیطان‌پرست است به وجود می‌آید. رمان با مرگ حسین در آمریکا توسط اسلام‌ستیزان تندرو آغاز می‌شود و ورود خبرنگاری از استانبول که خودش اهل ماردین است و حسین را از کودکی می‌شناخته. حالا او می‌خواهد بداند چه اتفاقی برای حسین افتاده و چرا به آمریکا رفته و آنجا کشته شده است و... نشر ماهی این کتاب 184صفحه‌ای را به بهای 23هزار تومان منتشر کرده است.

  در میان گمشدگان

کتاب «در میان گمشدگان» به عنوان کتابی دلهره‌آور و اثر «دن شاون» داستان مردها، زن‌ها و کودکانی را که در خارج از رویای آمریکایی زندگی می‌کنند به اشتراک می‌ گذارد. دن شاون از منظر روان‌شناختی، شخصیت‌هایی می‌آفریند و در این حین به تأثیر خیره‌کننده ای می‌رسد. هر داستان با شوخ‌طبعی ظریف و پررمز و راز و همچنین فراوان از شگفتی و نبوغی حیرت‌انگیز خودنمایی می‌کند. داستان‌های دن شاون همیشه در بین بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی قرار دارند. «در میان گمشدگان» به عنوان یکی از 10کتاب برتر سال توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا و همچنین به عنوان کتاب برجسته سال توسط نیویورک‌تایمز نامگذاری شده است. نشر ماهی این کتاب را با ترجمه امیرمهدی حقیقت در 192صفحه به بهای 25هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید