• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139304
+
-

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ممیزی باید به‌دست اصحاب اندیشه باشد

ممیزی باید به‌دست اصحاب اندیشه باشد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در نخستین سفر و جلسه کاری و رسانه‌ای خود به اصفهان سفر کرد. وی در نشستی با تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، رسانه و قرآن و عترت در اتاق بازرگانی در نزدیکی پل تاریخی خواجو حضور یافت. گزیده‌ای از صحبت‌های وی درخصوص کتاب، ممیزی و... در ادامه می‌آید.
  فضای فرهنگی و هنری باید به سمت تصمیم‌گیری گروه‌های نخبه در هر حوزه برود. ممیزی اگر می‌خواهد اتفاق بیفتد، باید به‌دست اصحاب فکر و اندیشه باشد. ما قرار نیست این کار را انجام دهیم. کشور ما سرشار از نخبه‌های حوزه‌های مختلف است و یک سلیقه نباید معیار باشد.
  از معدل نخبگی فرهنگی و هنری کشور جهت ارتقای فرهنگ و هنر بهره می‌گیریم. درها را باید باز کرد. شنیدن صحبت نخبگان آموزنده است و از جریان فرهنگ و هنر در تمام کشور حمایت خواهیم کرد. در دوره آقای رئیسی حتما باید یک روند مشعشع فرهنگی و هنری رقم بخورد.
  کرونا چالش‌های بسیاری را در حوزه موسیقی، تئاتر و سینما و همه حوزه‌های فرهنگی ایجاد کرده است. واکسیناسیون فعالان این حوزه سریع‌تر باید انجام شود. در گام اول تسهیل و حمایت دولت از اهالی فرهنگ و هنر نسبت به آسیب‌های وارده به عمل خواهد آمد. همچنین جهش قابل توجهی را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود و این از قول‌های اصلی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است. مسائل مربوط به بیمه هم به سرانجام خواهد رسید.
  کل بودجه فرهنگ و هنر، نسبتی با تجارت‌ها ندارد و این باید اصلاح شود. برخی، هنرمندان و اهالی فرهنگ را درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دچارسوء‌تفاهم کردند؛ اما ما تمامی نقدهای سازنده را خواهیم شنید و استفاده خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید