• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 شهریور 1400
کد مطلب : 139072
+
-

تغییر هویت از امارات به قطر

آیا آرسنال با پاری‌سن‌ژرمن برادر می‌شود؟

تغییر هویت از امارات به قطر

انگار مالکان آمریکایی باشگاه یادشان رفته که تیمی به نام آرسنال هم دارند. هر هفته نتایج لیگ برتر را اگر وقت کنند و دنبال کنند، به نتایج آرسنال می‌خندند اما حواس‌شان نیست که این تیم خودشان است. شاید آنها هم متقاعد شده باشند که باید به‌زودی باشگاه را بفروشند، شاید به قطری‌ها. معلوم نیست چرا میکل آرتتا از سرمربیگری توپچی‌ها برکنار نمی‌شود. او هر کاری برای اخراج لازم بوده، انجام داده است. بعد از 2شکست پیاپی 2برصفر مقابل برنتفورد و چلسی در 2هفته ابتدایی لیگ، نوبت به باخت به تیمی بود که متخصص 5تایی کردن حریفان است. آرتتا شاید گمان می‌برد هنوز دستیار گواردیولا در منچسترسیتی است، وگرنه هر جور دیگری حساب کنیم، آمار مالکیت آرسنال در نیمه دوم این بازی که دورقمی هم نشد، قابل توجیه نیست. این نتایج در حالی رقم می‌خورد که آرتتا بالای 140میلیون پوند در همین فصل نقل‌وانتقالاتی برای خرید بازیکن هزینه کرده است. شکست ۵ برصفر برابر منچسترسیتی صدای مسوت اوزیل را هم درآورد. ستاره آلمانی که با بی‌مهری از آرسنال کنار گذاشته شد و به فنرباغچه رفت، در توییتی با این جمله «فرایند را باور کنید» که جمله مشهور آرتتا پس از نتایج ضعیف ماه‌های اخیر و در پاسخ به انتقادها بوده است به او کنایه زد. اوزیل 3فصل هم با آرتتا در همین تیم همبازی بود.
با شکست‌های تحقیرآمیز آرسنال، جوک‌های بسیاری توسط کاربران ایرانی و هواداران و دشمنان آرسنال در شبکه‌های اجتماعی ساخته شد. از آخرین باری که آرسنال موفق شده در لیگ برتر دروازه منچسترسیتی را باز کند تاکنون ۱۵گل از این تیم دریافت کرده. آرسنال به دومین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس بدل شد که ۳بازی نخست فصل را با شکست و تفاضل گل منفی۹ به پایان می‌رساند. پیش از این تنها وولورهمپتون در فصل 04-2003 (که با قهرمانی توپچی‌ها به پایان رسید) چنین آماری را از خود به جا گذاشته بود که درنهایت فصل را با حضور در رده بیستم جدول به پایان رساند. تنها 2تیم از ۹۲تیم حاضر در لیگ‌های مختلف فوتبال انگلیس، پس از انجام حداقل ۳بازی در لیگ موفق به گلزنی نشده‌اند: تیم گمنام شروزبری و تیم محبوب آرسنال.
پس از این مسابقه خلیفه بن حمد آل ثانی از اعضای خاندان سلطنتی قطر و برادر کوچک‌تر امیر فعلی قطر و عضو «سازمان سرمایه‌گذاری قطر QIA » که ناصر الخلیفه به نمایندگی از آنها مالک باشگاه پاری‌سن ژرمن است، توییت کرد: «آرسنال آن زمان باید برگردد (اشاره به دوران شکوه آرسنال)» این توییت شائبه خیز این شرکت و قطری‌ها برای تصاحب باشگاه آرسنال را بر سر زبان‌ها انداخت. شاید صاحب ورزشگاه امارات، به‌زودی از آمریکایی به قطری تغییر هویت بدهد. سازمان سرمایه‌گذاری قطر علاوه بر شرکت‌های داخلی چون بانک ملی قطر، صنایع نفتی قطر، قطر هولدینگ فعال در انبوه‌سازی، توسعه حمل‌ونقل ریلی و... هم‌اکنون در شمار زیادی از شرکت‌های چندملیتی در صنایع مختلف، دارای سهام است، که برای نمونه می‌توان به: گروه فولکس‌واگن(6/15درصد)، رویال داچ شل(۳درصد)، بارکلیز(65/6درصد)، کردیت سوئیس(20/5درصد)، بورس لندن(4/15درصد)، گلنکور(42/8درصد)، ویوندی (۳درصد)، لاگاردر (80/12درصد)، وئولیا (۵درصد)، گروه ایرباس (۶درصد)، میراماکس فیلمز (۱۰۰درصد)، سینزبوریس، پورشه، اچ‌اس‌بی‌سی و آلفا بانک، شرکت هواپیماهای چارتر هرودز بریتانیا اشاره کرد. از توییت برادر امیر قطر مهم‌تر اقدام محمد الکعبی خبرنگاری نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بود که در بیوگرافی توییترش نام آرسنال را به لیست تیم‌های محبوبش اضافه کرده. پیش از این فقط نام رئال مادرید و PSG در پروفایلش وجود داشت. کعبی همان کسی است که انتقال نیمار، مسی و راموس به پاری‌سن‌ژرمن را از مدت‌ها پیش از رسمی شدن پیش‌بینی کرده بود. اگر قطری‌ها به لیگ برتر بروند، رقابتی دشمنانه‌تر و سخت‌تر بین آنها و مالکان اماراتی باشگاه منچسترسیتی شکل خواهد گرفت. شاید یک‌وقت در آینده یکی از فوق‌ستاره‌ها مثل امباپه یا بنزما یا لواندوفسکی را با پیراهن آرسنال ببینیم؛ چیزی نزدیک به شکوه گذشته. در این بدبختی‌ها و سوژه شدن هواداران آرسنال این تنها چیزی است که می‌تواند آنها را به آینده امیدوار کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید