• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 شهریور 1400
کد مطلب : 139063
+
-

آماربازی


19
تیم گل‌گهر سیرجان در فصل گذشته لطمه زیادی از ضعف دروازه‌بانش خورد تا امیر قلعه‌نویی بلافاصله بعد از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات دست به تغییر دروازه‌بان‌هایش بزند. علیرضا حقیقی که فصل گذشته از نساجی به گل‌گهر رفته بود حالا دوباره به تیم سابقش برگشته است. آمار این دروازه‌بان در سایت متریکا نشان می‌دهد او بین 38دروازه‌بانی که در لیگ بیستم به میدان رفته‌اند رتبه19را به‌دست آورده است. حقیقی در لیگ بیستم 18بار برای گل‌گهر به میدان رفت و فقط در یک‌سوم این بازی‌ها موفق به کلین‌شیت شد. او با میانگین 0.9گل خورده و 1.4مهار در هر بازی، نمره6.53 را از متریکا دریافت کرد. حقیقی در طول فصل 9اشتباه داشت و فقط 60.5درصد ضرباتی را که به دروازه‌اش زده شد مهار کرد.

14
بعد از علیرضا حقیقی، دروازه‌بان دوم گل‌گهر مهرداد بشاگردی بود که او هم با امتیازی نزدیک به حقیقی درست پشت سر هم‌تیمی‌اش در رتبه بیستم دروازه‌بان‌ها قرار گرفت. میانگین نمرات حقیقی 6.53از 10بود و بشاگردی هم با میانگین نمره6.50یک رتبه پایین‌تر از حقیقی ایستاد. اما گل‌گهر برای فصل آینده به جای این دو دروازه‌بان محسن فروزان و محمدحسین اکبرمنادی را از فولاد و سایپا به خدمت گرفته است. فروزان فصل گذشته در 20بازی لیگ دروازه‌بان فولاد بود و با میانگین نمره6.75در رتبه14جدول دروازه‌بان‌ها ایستاد. او در هر بازی 1.7مهار داشت و درصد مهارهایش به 72.3درصد رسید که آمار بهتری نسبت به حقیقی است. فروزان طی 20بازی 9بار کلین‌شیت کرد و یک‌بار هم موفق به مهار پنالتی شد. او در جام‌حذفی هم پنالتی‌های زیادی برای فولاد گرفت.

10
اما از بین 2 دروازه‌بانی که به گل‌گهر پیوسته‌اند تا جانشین حقیقی باشند، بهترین عملکرد را در فصل گذشته محمدحسین اکبرمنادی داشته است. دروازه‌بان فصل گذشته سایپا با میانگین نمره6.83در سایت متریکا در رتبه دهم جدول دروازه‌بان‌ها نشسته است، یعنی 4رتبه بالاتر از فروزان و 9پله بالاتر از علیرضا حقیقی. منادی فصل گذشته 25بازی برای سایپا انجام داد، در هر بازی 0.9گل دریافت کرد و 6بار هم موفق به کلین‌شیت شد. او در نخستین بازی فصل مقابل پرسپولیس خوش درخشید و دروازه‌اش را مقابل سرخپوشان بسته نگه داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شود. منادی این کار را 2بار دیگر هم در طول فصل انجام داد تا مجموعا 3بار عنوان بهترین بازیکن زمین را به‌دست بیاورد و از این لحاظ دومین رکورد را بین دروازه‌بان‌ها داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید