• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 8 شهریور 1400
کد مطلب : 139061
+
-

زیر حلقه/ ضرر

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در انتقاد به کسانی که گفته‌اند که دخترش با استفاده از اعتبار او به تیم ملی دعوت می‌شود گفته 3 سال و نیم پیش در فدراسیون قبلی وقتی دخترش به اردوی تیم ملی رفته بود در جواب شنیده بود که بازیکنانی بهتر از او داریم و خط خورده بود. از 3سال و نیم گذشته که شجاعی، نایب‌رئیس شده، دخترش در تمامی مسافرت‌های باشگاهی (در بهترین تیم‌ها) و ملی حضور داشته. در تیم نفت آبادان و سال بعد که مستقیم از آمریکا به تیم بهمن در باشگاه‌های غرب آسیا پیوست. سپس بازی در تیم ملی هم به او رسید. برای اطلاع از کیفیت بازی او کافی است همین 70 روز گذشته در فینال لیگ را به یاد بیاوریم که نیمکت‌نشین مهرام بود بدون هیچ کارایی. البته مادر ایشان معتقد است:دخترش به‌خاطر او ضرر کرده است!

سرمربی
براساس شنیده‌های ما سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال اگر تا دیشب معرفی نشده باشد ظرف امروز یا فردا معرفی می‌شود. چه معنی دارد مراسم قرعه‌کشی پنجره‌های فیبا تا جام جهانی 2023 فردا در سوئیس برگزار شود آن وقت تیم ملی ما سرمربی نداشته باشد؟ به همین منظور کمیته فنی با جمع‌آوری انواع مدارک و مستندات موقع کوچینگ، قهر در فرودگاه، ضرب و جرح و «چرا محکم همدیگه رو نزدید»، ایضا «توهین به اختیار» در تمرینات و... از سرمربی قبلی تصمیم به معرفی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال می‌گیرد. یک وقت فکر نکنید این اتفاق‌هایی که گفتیم در کوچه و خیابان افتاده؛ نخیر؛ در زمین بسکتبال بوده و مدارکش هم بعد از رسانه‌ای شدن برخی اتفاقات توسط بازیکنان موجود است.

زنگ آخر
در ورزش ما همه کارها به لحظه آخر و به قول ما بسکتی‌ها دقیقه40 می‌کشد که همان دقیقه90 فوتبالی‌هاست. زمان مدرسه وقتی همه درس‌ها وارد برنامه‌ هفتگی می‌شد جای خالی به ورزش می‌رسید. معمولا زنگ آخر. حالا حکایت تیم های منتسب به شهرداری‌هاست. پارسال شهرداری‌های گرگان و بندرعباس به‌ترتیب در بانوان و مردان تیمداری می‌کردند اما امسال حال و روز مساعدی ندارند.گرگانی‌ها بعد از اینکه بازیکنان خود را از دست دادند، برای فصل جاری یکهو گفتند تیم می‌دهند و تیم بندری هم به‌گفته مسئولان شهر، یک هفته مهلت دارد برای بستن تیم خوب تعیین تکلیف کند! تکلیف ما با ورزش از پایان یک فصل تا شروع فصل بعد روشن نیست، برنامه دو‌ سه ساله برای «تصمیم‌گیری» و «حضور پرقدرت» پیشکش.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید