• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 138977
+
-

آماربازی


07
امین قاسمی‌نژاد فصل گذشته از نگاه متریکا هفتمین بازیکن برتر لیگ شد. او که چند روز قبل از تیم پدیده به استقلال منتقل شده در واقع باکیفیت‌ترین بازیکنی است که در پنجره تابستانی بین تیم‌های داخلی جابه‌جا می‌شود. از 6بازیکنی که فصل گذشته بالاتر از قاسمی‌نژاد قرار گرفته‌ بودند شهباززاده، ترابی، نورافکن و اسماعیلی‌فر در تیم‌های خود ماندگار شدند و نوراللهی و قائدی هم به تیم شباب‌الاهلی امارات پیوستند. بنابراین انتقال قاسمی‌نژاد بزرگ‌ترین انتقال بین تیم‌های داخلی محسوب می‌شود. بعد از او احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر) که رتبه هشتم را دارد احتمالا در تیمش خواهد ماند، حاج‌صفی (رتبه دهم) به یونان رفته و فرشاد محمدی‌مهر و فرشاد احمدزاده که در رتبه‌های 14و 15قرار داشتند به‌ترتیب به مس رفسنجان و سپاهان پیوسته‌اند.

7.31
امین قاسمی‌نژاد رتبه هفتمی‌اش را در جمع بازیکنان لیگ بیستم با کسب نمره7.31 از 10به‌دست آورد. او فصل گذشته در 23بازی حاضر بود، 1931دقیقه بازی کرد، 11گل زد و 3پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داد. این مهاجم 35ساله در طول فصل گذشته 5بار به‌عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد، آماری که فقط طالب ریکانی (6بار) و سجاد شهباززاده (5بار) به آن رسیده‌اند. قاسمی‌نژاد به‌طور میانگین در هر بازی 3.4شوت به سمت دروازه حریفان زده که آمار بسیار خوبی است و در لیگ بیستم فقط مهدی عبدی (3.8شوت در هر بازی) آمار بهتری نسبت به او داشته است. نرخ تبدیل شوت به گل برای امین قاسمی‌نژاد 1501درصد بوده که این هم آمار قابل‌قبولی برای لیگ ایران محسوب می‌شود.

6.97
اما در همان روزی که آبی‌ها امین قاسمی‌نژاد را به خدمت گرفتند سرخپوشان هم با رضا اسدی قرارداد بستند تا جای خالی احمد نوراللهی را در خط هافبک پر کنند. اسدی فصل گذشته در لیگ ایران حضور نداشت تا بتوان آمارهایش را با سایر بازیکنان مقایسه کرد. اما در لیگ نوزدهم که برای آخرین بار در لیگ برتر ایران بازی کرده بود با لباس تراکتور و در پست غیرتخصصی در تیم منتخب فصل قرار گرفت. تراکتور در آن فصل به‌دلیل کمبود مدافع رضا اسدی را یک خط عقب‌تر آورده بود و اسدی هم با عملکرد خوبش به‌عنوان دومین مدافع میانی برتر در آن فصل انتخاب شد. شجاع خلیل‌زاده با میانگین نمره7.01 بهترین مدافع میانی آن فصل بود و اسدی هم با نمره6.97 دوم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید