• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 138974
+
-

فراموش نمی‌کنیم

استقلالی‌ها با رضایت کامل از پیروزی در نقل‌وانتقالات حرف می‌زنند؛ پس بهانه‌ای در کار نیست


بهروز رسایلی| به‌نظر می‌رسد جذب امین قاسمی‌نژاد از سوی استقلال، آن هم بعد از مذاکراتی که این بازیکن با پرسپولیس داشت، به‌شدت باعث خرسندی آبی‌ها شده است؛ چنان که فرزاد مجیدی، مدیر ورزشی استقلال در اظهارنظری پر از هیجان و ذوق‌زدگی گفته: «نقل‌وانتقالات یک داربی بود که آن را بردیم.» خیلی هم عالی! استقلال پیش از قاسمی‌نژاد، بازیکنانی مثل امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، محمدرضا آزادی و علیرضا رضایی را جذب کرده بود و البته بعد از قاسمی‌نژاد هم تلاش‌های این باشگاه برای جذب بازیکنانی همچون رایان تفضلی، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، لوسیانو پریرا و صالح حردانی ادامه داشته است. فرهاد مجیدی به صراحت گفته از بین نفرات اخیر اگر فقط 3بازیکن جذب شوند، از نظر او استقلال نقل‌وانتقالات بسیار خوبی داشته و کادرفنی صددرصد راضی خواهد بود.
طبیعی است که این اظهارات ثبت و ضبط می‌شود و هیچ‌یک از هواداران فوتبال، آن را فراموش نمی‌کنند. در طول سال‌های گذشته استقلالی‌ها به‌طور مرتب ادعا می‌کردند دولت از پرسپولیس حمایت می‌کند و سرخ‌ها همیشه در فاز نقل‌وانتقالات بهتر عمل کرده‌اند. این ادعا البته در فصول گذشته هم قابل بحث بوده است. به‌عنوان مثال استقلال در لیگ شانزدهم با جذب ستارگان پرشماری همچون وریا غفوری، کاوه رضایی، فرشید باقری، بختیار رحمانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و... به‌عنوان برنده قاطع نقل‌وانتقالات معرفی شد و حتی نظرسنجی مشهور و همه‌ساله برنامه 90 در این مورد را با قاطعیت برد، اما در عمل عنوان قهرمانی را به رقیب سنتی واگذار کرد و پرسپولیس نخستین جام از قهرمانی‌های پنج‌گانه‌اش را به‌دست آورد.
با این همه اما، حالا حتی از همان بهانه گرفتن‌های معمول هم نمی‌تواند خبری باشد. فرهاد مجیدی از نقل‌وانتقالات راضی است و حتی گمنام‌ترین خرید باشگاه یعنی علیرضا رضایی از پیکان را دروازه‌بان آینده تیم ملی می‌داند. او همیشه اعتراض داشت که «استقلال را دلال‌ها می‌بندند، نه مربی»، اما حالا خودش تیم را بسته و برادرش هم مدعی است آبی‌ها داربی نقل‌وانتقالات را از تیم رقیب برده‌اند؛ بنابراین دیگر جایی برای بهانه‌گیری باقی نمی‌ماند. بی‌گمان افکار عمومی این روزها و این اظهارات را به یاد خواهد داشت و هر اتفاقی غیر از کسب نتایج مطلوب از سوی استقلال رخ بدهد، مطالب این روزها به کادرفنی و سرپرستی تیم یادآوری خواهد شد. حالا استقلال محکوم به نتیجه‌گیری است. مراد از نتیجه‌گیری هم سوم شدن در لیگ و صعود به فینال جام حذفی نیست. هواداران قهرمانی لیگ را می‌خواهند و استقلالی‌ها (در راس همه آنها برادران مجیدی) باید پاسخگوی این توقع باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید