• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 6 شهریور 1400
کد مطلب : 138890
+
-

مرهمی بر رنج خوزستان

رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی‌ همراه جمعی از وزرا به خوزستان رفت ارائه راهکارهای فوری برای حل مشکلات مردم، هدف این سفر بود

دولت
مرهمی بر رنج خوزستان


قریب به یک‌ماه پس از فروکش کردن اعتراضات مردم خوزستان، سیدابراهیم رئیسی همراه جمعی از وزرایش راهی این استان شد و اعلام کرد می‌خواهدحل مشکلاتی را که سبب رنج مردم خوزستان شده است، پیگیری کند.
خوزستان و مشکلاتش چند صباحی است که به‌خاطر اعتراضات مردمی به مشکلات بی‌آبی، مهجوری و عدم‌توسعه متوازن این استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. اعتراضات مردم برخی شهرهای خوزستان از 23تیرماه گذشته در واکنش به بحران آب در این استان شروع شد و قریب به 2هفته ادامه داشت؛ اعتراضاتی مدنی و مسالمت‌آمیز که شنیدن و توجه به آن توسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفت. حالا هم دولت سیزدهم در نخستین گامش سراغ آن رفته تا شاید با یافتن نسخه‌ای عملی و اجرایی مرهمی بر رنج مستمر خوزستان باشد. در همین راستا هم بود که صبح دیروز رئیسی همراه جمعی از وزرایش در سفری از پیش اعلام نشده راهی خوزستان شد.
او درباره اهداف این سفر در فرودگاه اهواز تصریح کرد: «مردم باید بدانند تمام دغدغه ما در دولت این است که بتوانیم مسائل مردم را عموما و مسائل استان خوزستان را خصوصا رفع کنیم. استان خوزستان حق بزرگی بر گردن کشور دارد. در این سفر کوتاه مهم‌ترین مسائل خوزستان که موجب رنج مردم است، بررسی و پیگیری می‌شود.» او تأکید کرد: «در این سفر با وزرا و مسئولین استانی برای یافتن راهکارهای مناسب برای رفع سریع مشکلات استان، مشورت خواهیم کرد و تصمیمات مناسبی طراحی و اتخاذ می‌شود.»  مشکلات آبی این استان اواخر تیر و ابتدای مردادماه امسال اعتراضات خیابانی را رقم زده بود و بررسی معضلات آبی استان نخستین ماموریت کاری دولت سیزدهم بود. 4نفر از وزرای کابینه همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کردند. بازدید از بیمارستان رازی اهواز، حضور در بیمارستان بیماران کرونایی و شنیدن گلایه‌های مردمی و  نشست با شیوخ و سران عشایر خوزستان ازجمله برنامه‌های این سفر بود.
رئیسی همچنین  برای بررسی وضعیت هورالعظیم  با بالگرد راهی این منطقه شد. رئیس‌جمهور در بازدید از بیمارستان رازی نسبت به رفع فوری کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان دستوراتی را صادر کرد. همچنین طرح آبرسانی به روستای جفیر نیز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

عهدنامه دولت مردمی و 4فرمان رئیسی برای صادق الوعدی کابینه 
دولت سیزدهم با شعار «ایران‌قوی» رسما از پنجشنبه با تشکیل نخستین جلسه هیأت دولت، سکان  مدیریت اجرایی کشور را به‌دست گرفت. یک روز پس از رأی اعتماد کابینه در مجلس، رئیس‌جمهور و وزرای کابینه صبح روز پنجشنبه در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی حاضر شدند و تا قبل‌ازظهر پنجشنبه نخستین جلسه خود را به ریاست سیدابراهیم رئیسی در پاستور برگزار کردند. اعضای هیأت دولت سیزدهم در نخستین جلسه مشترک خود پای «عهدنامه دولت مردمی» امضا گذاشتند. التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی نخستین بند این عهدنامه بود.
اولین دستور رئیسی در جلسه هیأت دولت براساس وعده انتخاباتی خود، صدور فرمان مبارزه با بسترهای فسادزا در دستگاه‌های اجرایی کشور بود. دومین فرمان رئیس‌جمهور به یکی دیگر از مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی‌اش برای آغاز نهضت ساخت یک‌میلیون مسکن در سال اختصاص داشت و در گام سوم دستور تسریع در واکسیناسیون عمومی را صادر کرد. او در چهارمین فرمان خود از کابینه دولت خواست برای مهار گرانی و بهبود معیشت مردم برنامه‌ریزی و اقدام کنند. رئیس‌جمهور در نخستین جلسه هیأت دولت با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی‌های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه‌روزی جبران شود.براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه انتظار مردم از دولت مسئله مهم مبارزه با فساد است، گفت: وزرا باید منافذ فسادخیز را شناسایی و تلاش کنند که بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد یک مشکل و مسئله جدید در کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی نباشیم. رئیسی با اشاره به وعده دیگر خود در انتخابات تصریح کرد: از دیگر موارد مهمی که به مردم وعده دادیم ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال است که از وزیر مسکن و شهرسازی می‌خواهم با حساسیت و جدیت این موضوع را دنبال کند تا این وعده تحقق یابد. او با تأکید بر اینکه باید دولت صادق‌الوعدی باشیم، گفت: وعده‌هایی که به مردم دادیم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی ندارد و امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی به تمام وعده‌های خود عمل کنیم.

قادریم بر مشکلات غلبه کنیم
او همچنین در جمع اعضای هیأت دولت در مرقد امام‌خمینی(ره) گفت: «یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد. امام‌خمینی‌(ره) و رهبری همیشه تأکید داشته و دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است، ولی به مدد او و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.»

   یک بازدید کم سابقه در بهشت زهرا

رئیس جمهوری پنجشنبه پس از تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل(ره) و ادای احترام به شهدای دولت و انقلاب اسلامی، در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار کرد. رئیسی در این دیدار با قدردانی از تلاش و کوشش کارکنان مجتمع عروجیان در خدمت رسانی به مردم داغدیده، گفت : کار سختی که شما انجام می دهید مانند جهاد فی سبیل الله است که به مردان و زنان مصمم و فداکار نیاز دارد و هر کسی حاضر به انجام یک چنین کار جهادی نیست.او افزود: شما دراین شرایط سخت فداکاری می کنید تا امور مردم به تاخیر نیفتد و این کاری بسیار ارزشمند است که جای قدردانی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید