• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13868
+
-

شش‌گانه

شش‌گانه

تنها 90دقیقه تا بالارفتن جام قهرمانی لیگ برتر هفدهم روی دست‌های کاپیتان پرسپولیس باقی مانده است. سیدجلال حسینی بیش از یک سوم قهرمانی‌های لیگ را به‌تنهایی تصاحب‌کرده و  فردا  برای ششمین‌بار جام را لمس خواهد کرد. در تاریخ لیگ برتر او اولین بازیکنی است که با 3باشگاه مختلف، به قهرمانی رسیده است. جام ششم، سیدجلال را بالاتر از محرم نویدکیا به‌تنهایی در جایگاه پرافتخارترین مهره تاریخ لیگ برتر قرار می‌دهد. مهدی رحمتی، هاشم بیک‌زاده، حسین پاپی و رحمان احمدی نیز با 4 قهرمانی دیگر مردان پرافتخار تاریخ لیگ به‌شمار می‌روند. سید در 36سالگی، هنوز کلیدی‌ترین ستاره دفاعی سرخ‌پوشان است. دیواری که غیبتش در هر مسابقه، خط دفاعی تیم برانکو را به تزلزل می‌اندازد. در اختیار داشتن حسینی، یکی از اولین شروط لازم برای قهرمانی در لیگ برتر است. او سال‌ها قبل در سایپا برای اولین‌بار روی سکوی قهرمانی رفت و شاید اگر یک فصل در لیگ قطر توپ نمی‌زد، حالا به هفت قهرمانی در لیگ برتر رسیده بود.
  قهرمانی اول: سایپا / لیگ ششم
سیدجلال که دومین فصل حضور در سایپا و پنجمین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، برای اولین‌بار قهرمان لیگ شد. او ستاره بی‌چون‌و‌چرای خط دفاعی تیم علی دایی به‌شمار می‌رفت و بعد از این قهرمانی با پیشنهادهای بسیار زیادی روبه‌رو شد، اما قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. سید در لیگ ششم 28بازی انجام داد و یک گل نیز به ثمر رساند. شاید در پایان این فصل شهریار و محسن خلیلی بیشتر موردتوجه قرار گرفتند، اما نقش جلال در قهرمانی نارنجی‌ها انکارنشدنی به نظر می‌رسید.
  قهرمانی دوم: سپاهان (لیگ نهم)
هفت سال از آخرین قهرمانی طلایی‌ها در لیگ سپری شده بود که خرید سیدجلال حسینی و چند ستاره دیگر، دوباره از سپاهان یک تیم مدعی و خطرناک ساخت. این تیم که حسینی را در اوج در اختیار داشت، قهرمانی لیگ نهم را جشن گرفت. سیدجلال در لیگ 34تیمی تنها دو مسابقه را از دست داد و یک‌بار نیز موفق به گلزنی برای تیم اصفهانی شد.
  قهرمانی سوم: سپاهان (لیگ دهم)
با حضور سیدجلال حسینی در خط دفاعی، سپاهان تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که توانسته از قهرمانی‌اش دفاع کند. تیم اصفهانی در 34مسابقه 66امتیاز گرفت و در طول لیگ تنها 4بار طعم شکست را چشید. آن‌ها با 29گل خورده در کنار تراکتورسازی، صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر بودند. سیدجلال در کنار درخشش‌اش در 32مسابقه لیگ، دو بار نیز با لباس سپاهان در لیگ دهم دروازه رقبا را باز کرد.
  قهرمانی چهارم: سپاهان (لیگ یازدهم)
 نه سیدجلال حسینی سپاهان را ترک می‌کرد و نه سپاهان از قهرمانی لیگ برتر دست می‌کشید. باشگاهی که در اوج اقتدار قرار داشت و هر حریفی را از دم تیغ می‌گذارند، برای سومین هفته متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد. سپاهان در این فصل نیز با آمار 27گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار داشت. سیدجلال جز 4نبرد در همه دیدارهای دیگر سپاهان در لیگ یازدهم به میدان رفت.
  قهرمانی پنجم: پرسپولیس (لیگ شانزدهم)
قبل از شروع لیگ پانزدهم، برانکو حاضر به جذب سیدجلال نشد و این بازیکن به نفت تهران پیوست. در تمام طول فصل سرخ‌پوشان با کابوس زوج محسن بنگر و رضا نورمحمدی روبه‌رو بودند و در نهایت قهرمانی را به‌خاطر تفاضل گل از دست دادند. سرانجام برانکو با یک‌سال تاخیر جلال حسینی را به خدمت گرفت و وظیفه کاپیتانی تیمش را به این بازیکن سپرد. نمایش فوق‌العاده سیدجلال، پرسپولیس را بعد از 9سال صاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر کرد. بدون تردید او کلیدی‌ترین مهره قرمزها در مسیر رقم‌خوردن این قهرمانی ارزشمند محسوب می‌شد.
  قهرمانی ششم: پرسپولیس (لیگ هفدهم)
درست مثل سپاهان، سیدجلال در پرسپولیس نیز دومین قهرمانی متوالی را تجربه کرد. مرد شماره 4 باز هم از ارکان تغییرناپذیر دفاعی تیمش بود و به محض غیبتش در هر جدال، تیم برانکو با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. از همین حالا محرومیت این بازیکن در مسابقه رفت با الجزیره، هواداران پرسپولیس را به‌شدت نگران کرده است. او که با سپاهان به سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر رسیده، امیدوار است این تجربه را با پرسپولیس نیز تکرار کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید