• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13867
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M111
+
-

باید برای آینده والیبال ایران جوان‌گرایی کرد

نیلوفر حامدی|26بازیکن از سوی ایگور کولاکوویچ برای ماندن در اردوی تیم ملی معرفی شدند تا یک‌هفته مانده به رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال این تعداد به 14نفر برسد. نکته مهم این که بخش بزرگی از بازیکنان حاضر در این اردو را جوان‌هایی تشکیل می‌دهند که قرار است آینده والیبال ایران را به‌ویژه در المپیک توکیو بسازند. به همین بهانه هم سراغ یکی از جوانان موفق تیم ملی رفتیم. میلاد عبادی‌پور قطعا یکی از ستاره‌هایی است که در این سال‌ها حسابی در والیبال ملی و بین‌المللی درخشید و پس از این که سال گذشته لژیونر شد، پیشرفت بیشتری هم کرده و می‌گوید که بازهم به این سطح والیبال راضی نیست و می‌خواهد بیشتر رشد کند. کسی که خودش وقتی کمتر از 20سال سن داشت، به جمع بزرگسالان پیوست و حالا از دیدن نمونه‌هایی شبیه به خودش لذت می‌برد.
  تیم‌تان در‌حال‌حاضر هفته‌های هیجان‌انگیز پایانی لیگ را تجربه می‌کند. اوضاع چطور است؟
وضعیت تیم ما خداراشکر خیلی‌خوب بود و البته هست. تا این‌جای کار وضعیت خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و حالا هم که در مرحله ضربدری هستیم و پس از آن هم باید وارد مرحله فینال شویم. اما در مجموع تیم‌مان شرایط خوب، آرام و هماهنگی دارد.
  در این مدت پیشنهادهای دیگری هم داشتید. برای سال آینده از لهستان می روید یا خیر؟
پیشنهادهای زیادی از روسیه، ترکیه، چین و ایتالیا داشتم، اما تصمیم بر این شد که تمدید کنم و برای لیگ جدید هم می‌خواهم در این تیم بازی کنم. چون خودم هم خیلی احساس خوبی به این تیم دارم. رفتن از تیم را هم می‌گذارم برای سال آینده که به امید خدا همراه با قهرمانی در لیگ لهستان و همچنین یک مدال از جام باشگاه‌های اروپا  و باشگاه‌های جهان باشد؛ چون شرایط فعلا خوب بود، ترجیح دادم که در تیم بمانم.
  حدود یک فصل بازی در یکی از بهترین تیم‌های دنیا چه دستاوردهایی برای میلاد عبادی‌پور داشته است؟
وقتی فرصت این را دارید که در کنار یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی کنید، در کنار بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا قرار می‌گیرد. این موضوع خیلی کمک می کند، به‌ویژه بازیکنان جوانی که انگیزه زیادی برای یادگرفتن دارند و من هم جزو همان ورزشکارانی هستم که تا‌به‌این‌جای والیبال را برای خودم کافی نمی‌دانم و هرچقدر تمرین و تلاش لازم باشد، به کار می برم تا هر روز رشد کنم. امیدوارم که بتوانم از این پیشرفت‌ها و چیزهایی که یاد گرفتم، برای والیبال ملی کشورم استفاده کنم.
  به‌واسطه حضور در باشگاه‌های اروپا دیرتر به اردوی تیم ملی ایران اضافه می شوید، این موضوع کار را برای‌تان سخت نمی‌کند؟
در کل تیم‌های ملی دنیا مثل برزیل، ایتالیا، آلمان، روسیه و... در مسابقات باشگاهی هستند و تا 14می مسابقه دارند. به همین دلیل همه بازیکنان حاضر در این لیگ‌ها دیرتر وارد اردو می‌شوند. شاید این موضوع کمی کار را برای بازیکن سخت‌تر کند؛ چون من باید در کمترین مدت با بازیکنان ملی‌پوش دیگر به هماهنگی برسم. به هر حال 9ماه این‌جا بودم و شرایط برایم فرق کرده است. اما در والیبال با این سطح حرفه‌ای این دشواری قابل مدیریت و کنترل است و می‌دانم که من هم از پس این کار برخواهم آمد. شاید نهایتا یک هفته بیشتر زمان ببرد.
  با توجه به این که خود شما هم در سن کم وارد تیم بزرگسالان شدید، اضافه‌شدن بازیکنان جوان به تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟
قطعا بازیکنان جوان کمک زیادی به تیم ملی خواهندکرد. این روند در گذشته هم وجود داشته است. من لیگ ایران را دنبال می‌کردم و بازیکنان جوان زیادی را دیدم که مشخص است آینده روشنی دارند. خوشحالم کولاکوویچ روی همین جوان‌ها دست گذاشته است. به نظرم این موضوع خبر خوبی برای والیبال ایران است.
  با توجه به جوان‌شدن تیم ملی نتیجه‌گرفتن در مسابقات پیش‌رو مهم‌تر است یا کسب تجربه و هماهنگ‌ترشدن تیم ملی؟
حتما تلاش ما اجرای بهترین عملکرد و کسب مدال مهم‌ترین هدف است، ولی مهم‌تر از آن المپیک2020 است. میدانی که باارزش‌ترین میدان ورزشی در دنیاست. سایر مسابقات هم مهم هستند، اما المپیک شرایط دیگری دارد و به نظرم اضافه‌شدن جوانان به تیم در آینده که همین المپیک باشد، کمک زیادی خواهدکرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید