• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138468
+
-

«87متر» و آنتن گمشده

کیانوش عیاری: «فکر می‌کنم بعد از اربعین «87متر» را پخش کنند

«87متر» و آنتن گمشده

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

کیانوش عیاری در چند سال اخیر در اکران فیلم‌های سینمایی، کمترین شانس را داشته و دارد. 2فیلم «خانه پدری»‌ و «کاناپه» عیاری در حالی به اتمام رسید که اولی حاشیه‌های زیادی را از سال‌۸۹ تا‌کنون در اکران داشت و در نهایت با اکران بسیار محدود، آن‌هم در یک یا 2سانس جشنواره‌ای به پایان رسید. فیلم دوم این فیلمساز هم به‌دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس اجازه اکران نگرفت. او در سریال‌سازی نیز با مشکلاتی‌ رو‌به‌رو شده است. آخرین ساخته‌اش برای تلویزیون «روزگار قریب» بود که یک‌سریال پرطرفدار به‌شمار می‌آید. ساخت «روزگار قریب» در آن‌ سال‌ها بسیار طولانی شد و تولید این اثر تلویزیونی نزدیک به ۶سال زمان برد.
عیاری بعد از ۱۳سال با «۸۷متر» قرار شد باز هم به تلویزیون بازگردد؛ ساخت این سریال هم با توجه به وضعیت شیوع کرونا 3سال طول کشید و در نهایت آماده پخش شد. قرار بود این سریال هفته دوم مرداد روی آنتن شبکه یک برود اما پخش تیزرهای سریال «افرا» خبر از تعویق پخش این سریال داد.
عیاری درباره عدم‌پخش سریال «87متر» اظهار بی‌اطلاعی می‌کمد. او به همشهری می‌گوید: «من هم وقتی تبلیغ پخش سریال «افرا» را دیدم متوجه عدم‌پخش «87متر» شدم. کسی صحبتی با من نکرده است اما فکر می‌کنم با توجه به 46قسمت این سریال؛ «87متر» بعد از اربعین پخش شود.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا سریال موضوع طنز داشته که پخش نشده؛ یادآور می‌شود: «قصه سریال کاملا جدی است اما نمی‌دانم چرا پخش نشده است.» قرار بود این سریال با پایان فصل دوم «دودکش» روی آنتن شبکه یک برود. اما به‌نظر شبکه یک ترجیح داده در ایام محرم «افرا» را نمایش دهد. با این حال این شبکه اعلام کرده بود که سریال عیاری مشکلی برای پخش ندارد.

5شهریور؛ افرا می‌آید
سریال «افرا» یک درام اجتماعی-خانوادگی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی از پنجم شهریورماه راهی آنتن شبکه یک می‌شود. توفیقی که در چند سال اخیر فعال بوده، «افرا» را در شهرهای تهران، لاهیجان و رشت فیلمبرداری کرده است. مهدی سلطانی، روزبه حصاری، مینا وحید، پیام دهکردی، فریبا متخصص، پژمان بازغی و اسماعیل محرابی از بازیگران شناخته‌شده این سریال هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید