• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138251
+
-

دبیر انجمن صنفی نمایش از ممیزی‌های ساترا انتقاد کرد

2هزار میلیارد برای تولید سریال ایرانی


دبیر انجمن صنفی نمایش‌های ویدئویی آنلاین با انتقاد از گسترش ممیزی‌ها در شبکه نمایش خانگی گفت:‌ بررسی و مقایسه برگه‌های ارزیابی و بازبینی آثار نمایش داده شده در پلتفرم‌ها در طول چند هفته نشان می‌دهد، پیشروی در ممیزی‌ها شکل گرفته و این نگران‌کننده است. به گزارش همشهری، نشست خبری محمدمهدی عسگرپور، دبیر انجمن صنفی نمایش‌های ویدئویی آنلاین روز گذشته، در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در این نشست، ابتدا محمدعلی یوسفی‌زاده، رئیس انجمن صنفی نمایش‌های ویدئویی آنلاین علت انتخاب محمدمهدی عسگرپور برای سمت دبیری این انجمن را استقلال و همراهی انجمن با اتفاقات پیرامونی توصیف کرد.
در ادامه عسگرپور ضمن ابراز نگرانی از ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی توسط «ساترا» (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) گفت: فعلا در مواردی زورمان به «ساترا» نمی‌رسد، اما شاید چند وقت دیگر برسد. او با تأکید بر اینکه نیازمند ساختارهای مناسب برای تولید در شبکه نمایش خانگی هستیم، توضیح داد: فکر کرده‌اند سریال‌سازی به کجا مربوط می‌شود؟
 و نتیجه گرفته‌اند: تلویزیون.  پس باید سریال‌سازی (نمایش خانگی) در اختیار آنها قرار گیرد که این یک پاسخ بسیار ساده است؛ در حالی است که ما یک تلویزیون کاملا دولتی داریم و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، دیگر چنین انحصاری وجود ندارد؛ ضمن اینکه ساختار همین تلویزیون هم به‌روز نشده است. من این صحبت‌ها را به‌عنوان برنامه‌ساز و سریال‌ساز می‌توانم مطرح کنم و حتی بپرسم که آیا ما در تلویزیون با یک ساختار به‌روز طرف هستیم؟ جواب خیر است. آیا این مجموعه توان مدیریت بخشی دیگر با شرایطی کاملا متفاوت را دارد؟‌خیر.
کارگردان فیلم قدمگاه درباره شرایط صنفی و تولیدی انجمن صنفی نمایش‌های ویدئویی آنلاین گفت: در این انجمن صنفی همین الان ۳۱ مؤسسه و شرکت عضویت دارند که در حوزه VOD، IPTV مجوز دارند. او به پخش ۴۲۰ اپیزود در سال 1400 از طریق پلتفرم‌ها اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم ۲هزار میلیارد تومان برای سریال‌سازی‌ در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری شده و این اصلا عدد کمی نیست.
رئیس سابق هیأت‌مدیره خانه سینما در ادامه درباره تعامل فعالیت این صنف با خانه سینما توضیح داد:‌ درباره ارتباط با خانه سینما جلسات خوبی با برخی فعالان و اصناف خانه سینما داشتیم و بررسی می‌کنیم که منافع این صنف و مجموعه خانه‌سینما آیا ایجاب می‌کند که عضویتی در خانه سینما شکل بگیرد یا خیر و اگر اینطور باشد حتما انجام خواهد شد؛ به‌ویژه آنکه در حدود 2سال گذشته حداقل 4هزار نفر درگیر ساخت برنامه‌های نمایشی در پلتفرم‌ها بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید