• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138091
+
-

نذری دادن با زیر20 تومن!

نذری دادن با زیر20 تومن!


عاطفه چوپان

طی چند سال اخیر با توجه به گران شدن مواد غذایی انجام  رسم نذری‌دادن نسبت به سال​های گذشته دشوار شده است، علاوه بر آن شیوع ویروس کرونا و عدم‌برگزاری آیین‌های مذهبی به خصوص در فضاهای بسته، نذری دادن را با چالش​های جدیدی روبه​رو کرده است. اما ما در این شماره با شماییم تا بگوییم با 20 میلیون تومان می​توان چه غذاهایی نذری داد و البته به همین بهانه، برخی از ایستگاه‌های مترو را به عنوان محل توزیع نذری‌ها معرفی کرده‌ایم.

یکی از غذاهای سالم برای نذری بی​شک انواع کباب با برنج است. در میان انواع کباب‌ها، جوجه کباب و کوبیده هم با ذائقه ما ایرانی‌ها هم‌سنخ‌تر هستند و هم با اوضاع اقتصادی جامعه. با سرمایه پیش​فرضی که داریم می​توان حدود 800 پرس چلوجوجه کباب یا چلو کوبیده تهیه کرد که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

زرشک پلو با مرغ
یکی از غذاهایی که همیشه برای نذری دادن می​توان روی آن حساب کرد، زرشک پلو با مرغ است، با 20 میلیون تومان شما می​توانید حدود 660 پرس زرشک پلو با مرغ نذری بدهید.
پیشنهادمان برای پخش این نذری ایستگاه خیام است، در این ایستگاه شما با توجه به نزدیکی به بازار بزرگ تهران به قشر کارگرهای زحمت​کش بازار برای پخش نذری خود دسترسی دارید و از این جهت مکان خوبی برای پخش نذری شماست.

انواع کباب
ایستگاه جوانمرد قصاب
 ایستگاه جوانمرد قصاب در نزدیکی شرکت​ها و کارخانجات صنعتی فراوان قرار گرفته و قشر زحمت​کش کارخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های آن محدوده می‌توانند جامعه هدف مناسبی برای پخش نذری شما باشد.

نذری‌های دیگر
ایستگاه کهریزک

در تمام ایستگاه‌های مترو، صندوق‌های کمک‌رسانی تعبیه شده اند که می‌توان نذر خود را هر چقدر که هست در آنها ریخت. علاوه بر اینها، شهرداری تهران نیز با برپایی هیئت‌های مختلف در این راه همراه خیران شده است و شما می‌توانید با واریز وجه خود به این هیئت‌ها خیالتان راحت باشد که نذرتان به دست نیازمندان خواهد رسید. نزدیک بودن موسسه خیریه کهریزک به ایستگاه مترو بهانه‌ای شده تا هر سال بخش عمده‌ای از نذری‌های تهران خطوط مترو را طی کرده در اینجا به دست نیازمندان برسد.


با 20 میلیون تومان شما می​توانید حدود 1000 پرس از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی یعنی قرمه​سبزی را نذری بدهید. اگر قرار باشد که قرمه‌سبزی را با گوشت بپزید، این تعداد پرس حدودا به نصف تغییر خواهد کرد اما با این همه ممکن است کیفیت غذای نذری برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد.

قرمه​ سبزی با مرغ
ایستگاه شاهد


ایستگاه شاهد همان ایستگاهی است که به بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) دسترسی دارد و با توزیع نذری در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در این مکان می‌توانید مطمئن باشید نذرتان به دست نیازمندان رسیده است.

عدس پلو با گوشت یکی از اقتصادی​ترین و اتفاقا پرطرفدارترین نذری​های ایام محرم و صفر است، با توجه به اینکه قیمت این غذا مناسب​تر است، عدس پلو را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که می‌خواهند در ایام سوگواری تعداد بیشتری نذری میان مردم توزیع کنند و به عبارتی به بیش از هزار نفر با 20 میلیون تومان نذری بدهند. 


عدس پلو با گوشت
ایستگاه مولوی

برای پخش این نذری، ایستگاه متروی مولوی توصیه می‌شود. اطراف این ایستگاه به خاطر آسیب های اجتماعی فراوان همواره یکی از محل‌هایی بوده که در ایام محرم مورد توجه خیّران و نذری دهندگان قرار می‌گیرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :