• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مرداد 1400
کد مطلب : 137743
+
-

رئیس قوه قضاییه:

سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست


رئیس قوه قضاییه ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه را غیرقابل جبران دانست و گفت: به همین دلیل ما باید همه توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. به گزارش میزان، همزمان با روز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در سی‌وهفتمین روز مسئولیت خود در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه حضور یافت.
رئیس قوه‌قضاییه در این دیدار ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه گفت: ماموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار بوده و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود.
محسنی‌اژه‌ای مبنای کار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، بهنگام و به‌روز دانست و در همین زمینه تأکید کرد که اگر هرکدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضایی محقق نخواهد شد. رئیس دستگاه قضا افزود: تنزه و رعایت تقوا در قوه قضاییه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و متقابلا مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه قضاییه صیانت کند باید به‌مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.
محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات درون قوه قضاییه، گفت: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست، بلکه متوجه نظام و اسلام است. رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تأکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مبارزه با فساد درون قوه قضاییه را باید جدی بگیرید، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید