• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13762
+
-

چگونه با کتاب‌های اضافی و جاگیر فضای اتاق‌ها را زیباتر کنیم؟

آرامش کتابی

آرامش کتابی

شاید تعجب کنید اما کتاب‌ها فقط برای دانش‌اندوزی و مطالعه نیستند و برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند باید کتاب‌های مطالعه شده را هدیه داد یا به کتابخانه‌ها بخشید گاهی اوقات می‌توان از آنها برای زیبا‌سازی‌ فضای خانه استفاده کرد و تغییر را در خانه به ارمغان آورد. برای نمونه در چیدمان داخلی بسیاری از آپارتمان‌ها در فرهنگ شرق دور رسم بر این است که دیوار‌ها را با تلفیقی از نوشته‌های ارزشمند و پر کردن آن با ردیفی از کتاب‌ها زیبا‌تر نشان دهند.

یا حتی با سینی‌های پوشیده از چای و کتاب و گل و شمع از مهمان‌های‌شان پذیرایی می‌کنند. همچنین آراستن طاقچه در نشیمن‌هایی با سبک کلاسیک یا قفسه‌های شناور دیواری با کتاب و گلدان‌های آپارتمانی، زینت بخش بسیاری از خانه‌ها در فرهنگ‌های مختلف است.

برخی از افراد با سلیقه نیز کتاب‌های قدیمی و خوانده شده را با پارچه‌هایی همرنگ با رومیزی و پرده جلد می‌کنند و از آنها برای زیباتر‌سازی‌ فضای خانه کمک می‌گیرند قرار دادن کتاب‌های قدیمی در کنار میوه‌های خشک یا مجسمه‌های زیبا می‌تواند نمایی متفاوت را در خانه رقم برند.اگر شما هم از دست کتاب‌های‌‌تان به تنگ آمده‌اید و در عین حال دل‌تان نمی‌آید آنها را به جایی ببخشید، پیشنهادهای ما را برای تزئین اتاق‌های خانه با آنها بخوانید.




ابتکار عمل

به عقیده طراحان داخلی، با المان‌های هنری ساده و حتی غیرقابل استفاده می‌توان مرزهای روزمرگی را در فضای خانه شکست و بازنمایی از زیبایی در اتاق‌ها به‌وجود آورد. قفسه‌های کتاب، عناصر تجهیزاتی مناسبی برای بازنمایی بخشی از زندگی ایده آل هستند. طراحان پیشنهاد می‌کنند، اگرچه قفسه‌های کتاب، ویژه کتاب‌ها طراحی می‌شوند اما می‌توانند به‌عنوان فضایی برای چیدمان اکسسوری‌های مورد علاقه شما نیز تبدیل شوند.

آثار هنری، کارت پستال‌ها، مجموعه‌ای از بومرنگ‌های کوچک که توسط اعضای خانواده طراحی و نقاشی می‌شود بشقاب‌های تزئینی، صنایع‌دستی علاوه بر کتاب، بخشی از خانه را به موزه‌ای زیبا تبدیل خواهند کرد. سیلور اسپرینگ؛ آپارتمان درمانگر معتقد است که برای زیبا‌سازی‌ خانه لازم نیست از الگوهای اجباری و تحمیل شده‌ای که هر روز از سوی رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند، پیروی کرد. او معتقد است، شیوه چیدمان اتاق‌ها در عین حالی‌که از چار چوب‌های مشخصی پیروی می‌کند، باید موجی از خلاقیت و ابتکار عمل نیز در آن‌ نمایان باشد.




یادگار کودکی 

یک ایده دیگر برای تزئین اتاق نشیمن افراد اهل مطالعه، استفاده از قفسه درختی است. این طرح خلاقانه که به شکل یک درخت زیبا و تنومند، بخشی از اتاق نشیمن را از سایر بخش‌های آن مجزا می‌کند، از یک پیکره اصلی که شبیه تنه درختی است و شاخه‌ها که در اصل همان قفسه‌ها هستند، تشکیل شده است. این قفسه درختی به شکلی طراحی شده که دسته‌های کتاب روی شاخه‌ها یا همان قفسه‌ها قرار می‌گیرند و شاخه‌ها در زوایای مختلف زیبایی شگفتی به اتاق نشیمن می‌بخشند.

قرار دادن کتاب‌ها در اندازه‌های مختلف و رنگ‌های متفاوت، وضعیتی سازمان یافته و ساختاری منظم را به فضای خالی دیوارها و کنج اتاق‌ها خواهد بخشید و برای افرادی که نیازمند تنوع بوده و از خالی و یکنواخت بودن دیوارها و کنج‌های اتاق شکایت دارند، مناسب است. افرادی که نصب کتابخانه‌های معمولی و رایج بازار را برای فضای نشیمن مناسب نمی‌دانند و در عین حال به‌دلیل کمبود فضا و بهره‌مند نبودن از اتاق مطالعه، به‌دنبال مکانی مناسب برای انبوه کتاب‌های‌شان هستند، بهتر است قفسه‌های درختی را به‌عنوان یکی از تجهیزات دکوراسیونی مهم و تأثیر‌گذار در فهرست اولویت‌های خود برای خرید اکسسوری‌های اتاق نشیمن قرار دهند.

در بازار تجهیزات چیدمانی، نوع دیگری از قفسه‌های کتاب به نام درخت دانش نیز، عرضه می‌شود که شکل و شمایلی از درخت‌های افسانه‌ای قصه‌های دوران کودکی را تداعی می‌کند و اتاق نشیمن را به یک گالری زیبا و خلاقانه تبدیل می‌کند. این ایده برای افرادی که خواستار زندگی در محیطی هنری و در عین حال مدرن هستند، گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید.




 آرامش بخش‌ها را انتخاب کنید 

اگر مطمئن نیستید علاوه بر کتاب، چه اکسسوری‌هایی باید در قفسه‌های کتاب اتاق نشیمن در معرض نمایش قرار بگیرد، هر آنچه را که درنظر شما آرامش بخش جلوه می‌کند و زیبا است به‌عنوان تجهیزات دکوراسیون انتخاب کنید. نام کتابخانه‌های نیمکت‌دار، خاطره خستگی به در کردن در یک طبیعت زیبا را ممکن است تداعی کند، اما حقیقت ماجرا این است که این ایده زیبا، فضایی شگفت انگیز و متفاوت را برای اتاق نشیمن خلق می‌کند و محل مناسبی برای قرار دادن کتاب‌ها محسوب می‌شود.

ایده طراحی قفسه‌های نیمکت دار برای افراد اهل مطالعه‌ای که به زیبا‌سازی‌ فضای خانه علاقه‌مند هستند، طرحی مناسب به شمار می‌رود. طراحی این قفسه‌ها به‌گونه‌ای است که فرد می‌تواند در اتاق نشیمن خود به راحتی روی نیمکتی زیبا لم داده و همانطور که در وضعیتی امن و راحت قرار گرفته به مطالعه کتاب‌ها بپردازد. قرار دادن گلدان‌هایی از گیاهان آپارتمانی در کنار کتابخانه‌های نیمکت دار یا حتی نصب آبنما و تعبیه دیوارکوب‌ها و آباژورهای ساده با نورهای ملایم می‌تواند در خلق فضایی زیبا، رمانتیک و خلاقانه مؤثر واقع شود.



برای میهمانان بهاری

اگر می‌خواهید به میهمانان بهاری خود یک هدیه زیبا و ارزشمند بدهید، می‌توانید قفسه‌ای از کتابخانه دیواری خود را به مجموعه‌ای از اکسسوری‌های دکوراتیو تبدیل کرده و از میهمانان خود بخواهید، یکی از این عناصر زیبا را به یادگار ببرند. قفسه‌های شناور کتاب می‌توانند به گالری زیبای هنری خانه شما تبدیل شوند، مجسمه‌ها، کتاب، پرنده‌های چوبی، سوغاتی‌هایی که از سفرهای خود به یادگار آورده‌اید، بشقاب‌های تزئینی در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف، همدلی را در میان اعضای خانواده و میهمانان افزایش می‌دهند و افراد خانه زمان‌های زیادی را صرف سرگرم شدن با زیبایی‌های آنها خواهند کرد. قفسه‌های کتاب تنظیم پذیر و «مدولار» که قابلیت جدا و تکه تکه شدن دارند، حس آرامش بخش خوشایندی را به اعضای خانه انتقال می‌دهند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند.

چیدمان قفسه‌های کتاب با انواع صنایع‌دستی ساخته شده از سفال، یک ایده زیبا و جذاب دیگر برای چیدمان اتاق نشیمن است. درصورتی که به‌صورت یکی درمیان، قفسه‌های افقی و عمودی با سفال و کتاب پر شوند، فضایی زیبا و هیجان انگیز را در اتاق نشیمن ایجاد خواهند کرد. در کنار این سبک از چیدمان می‌توانید از اکسسوری‌هایی به رنگ‌های سبز، کاهویی و غیر‌خنثی استفاده کنید.

حتما نسبت 10، 30، 60درصد را برای استفاده از سه رنگ متفاوت در کنار این شیوه چیدمانی رعایت کنید. برای نمونه اگر می‌خواهید از سه رنگ غیرخنثی، سبز کاهویی، گلبهی و یاسی در کنار قفسه‌های کتاب یا فضای بالای آن استفاده کنید، این نسبت را حتما درنظر بگیرید تا زیبایی المان‌های سفالی شکل را دو چندان کند. 




سادگی و خلاقیت

یک قفسه کتاب منحنی شکل و مجهز به منابع نوری ملایم را تصور کنید که گوشه‌ای از اتاق نشیمن شما را به‌خودش اختصاص داده و بر زیبایی این بخش از خانه افزوده است. این قفسه منحنی تنها یک ایده نیست، بلکه می‌توانید محصول به اجرا در آمدن آن را در بازار فروش انواع کتابخانه و اثاثیه چوبی مشاهده کنید. قفسه‌های منحنی کتاب از تخته‌های سه لایی ساخته شده‌اند و فرمی منحنی شکل و گنبدی مانند دارند که در آپارتمان درمانی از این اکسسوری‌ها به‌عنوان آرامش‌دهنده روان و ذهن یاد می‌شود.

برای ساخت بدنه اصلی این قفسه‌ها از ورقه‌های‌ام دی اف کمک گرفته شده است و علاوه بر این بخش‌هایی نیز به‌عنوان جایگاهی برای نشستن افرادی که قصد مطالعه دارند، تعبیه شده است و زیبایی و راحتی قفسه‌ها، این قفسه‌ها را به وسیله‌ای برای زیبا ساختن اتاق نشیمن با کارایی مناسب و قابلیت شست و شو و نقل و انتقال راحت تبدیل کرده است.

اگر به‌دنبال سادگی از یک سو و خلاقیت و مدرن بودن از سوی دیگر هستید قفسه‌های کتاب ساده را فراموش نکنید. در بازار فروش وسایل و تجهیزات چوبی، قفسه‌های ساده‌ای وجود دارد، که شما را به این ایده آل‌ها نزدیک خواهند کرد. قفسه‌هایی که در عین ساده بودن امروزی نیز بوده و کارایی زیادی دارند. این قفسه‌ها، معمولا از چندین تخته چوب صاف و مکعب‌های چوبی ساخته شده‌اند که به رنگ‌های متالیک و سفید منقش شده‌اند و معمولا با قلاب‌های ساده بر دیوار نصب می‌شوند.

برای اتاق کودک و نوجوان هم توصیه می‌شود از قفسه‌های ساده کودکانه کتاب کمک بگیرید. برخی از قفسه‌ها در طرح‌های مختلفی مانند طرح کلبه، حیوانات جنگل، در رنگ‌های شاد و کودکانه طراحی و ساخته شده‌اند که زیبایی و هیجان را به اتاق کودکان ارمغان خواهند آورد. بهترین رنگ‌ها برای کتابخانه اتاق کودک، رنگ‌هایی مانند سبز، آبی یا زرد است. این رنگ‌ها طراوت و شادابی را به دکوراسیون اتاق فرزندتان القا می‌کند و برای سن و سال و‌های مختلف و هر جنسیتی مناسب به‌شمار می‌رود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید