• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 مرداد 1400
کد مطلب : 137600
+
-

فروش نجومی PS5 سود سونی را بالا برد

به سوی آینده
فروش نجومی PS5 سود سونی را بالا برد

سود شرکت سونی به‌خاطر افزایش تقاضا برای خرید کنسول‌های پلی‌استیشن5که در دوران همه‌گیری کووید -19حسابی رونق داشته، بیش از یک‌چهارم افزایش یافته است و این وضعیت همچنان ادامه دارد. به گزارش روزنامه گاردین، شرکت سرگرمی و لوازم الکترونیکی ژاپنی از افزایش 26درصدی سود عملیاتی در 3ماه منتهی به پایان ژوئن خبر داد و به این موضوع اشاره کرد که آنها به 1/280میلیارد ین (معادل تقریبی یک‌میلیارد و 850میلیون پوند) رسیده‌اند؛ رقمی که در سال گذشته در این دوره، 221میلیارد و 700میلیون ین بوده است. نتایج بیش از حد انتظار در 3ماهه اول باعث شد تا شرکت پیش‌بینی سود خود را برای سال‌جاری تا مارس2022از 930میلیارد ین به 980میلیارد ین برساند و پیش‌بینی کند که چشم‌اندازهای مربوط به محصولات این شرکت در حوزه‌های موسیقی، فیلم و قطعات الکترونیکی نیز همچنان در حال بهبود باشد. با این حال با وجود این هنوز پایین‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران و صاحبان سهام است که سود یک میلیارد ین را برای آن پیش‌بینی می‌کردند.
 سونی انتظار دارد بیش از 14میلیون و 800هزار دستگاه پلی‌استیشن5را در 12ماه منتهی به مارس سال2022به فروش برساند؛ رقمی که به‌دلیل کمبود نیمه‌هادی‌ها می‌تواند دست‌نیافتنی باشد. در نتیجه، حجم تولید این کنسول محبوب همچنان از تقاضاها کمتر است.
پلی‌استیشن5که قیمت آن در بازار، 500دلار تعیین شده است، با توجه به استقبال بسیار خوب، خیلی سریع فروخته می‌شود. از سوی دیگر «هیروکی توتوکی»، مدیر مالی شرکت سونی در یک نشست خبری گفت که این شرکت تراشه‌های کافی برای دستیابی به هدف خود در تولید PS5 را تهیه کرده است، اما با این حال هشدار داد که محدودیت‌های زنجیره تامین می‌تواند بر تولید سایر وسایل الکترونیکی مصرفی این شرکت نیز تأثیر چشمگیری بگذارد. توتوکی در این خصوص گفت: «ما از نیمه‌هادی‌های بسیاری استفاده می‌کنیم و این باعث نگرانی است. ما نمی‌توانیم از این موضوع راضی باشیم.» سیگنال‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، سود بخش بازی‌های سونی در حال کاهش است؛ زیرا محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری بیماری کووید-19در حال کاهش است و مردم زمان کمتری را در خانه می‌گذرانند، اما در مقابل این شرکت اعلام کرد که درآمد قابل‌توجه در صنعت موسیقی و محصولات الکترونیکی آن به جبران رکود 3ماهه دوم کمک کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید