روابطعمومی شرکت بهرهبرداری قطارهای شهری تهران و حومه، پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «خرابی تهویه و کولرهای مترو» در ستون با مردم روز دوم تیر، پاسخ داده است: «احتراما ضمن تشکر و قدردانی از این مسافر محترم، به اطلاع میرساند از سیستم تهویه قطارهای مترو بهصورت مستمر بازدید بهعمل آمده و معایب احتمالی شناسایی و بلافاصله رفع عیب میشود. خرابیهای گزارششده از سوی مسافران محترم به راهبر قطار در حد مقدورات توسط کارشناسان فنی در مسیر مرتفع میشود و درصورت نبود امکان رفع مشکل، مراتب طبق روال به نت ناوگان ارجاع میشود، با وجود این موضوع حصول اطمینان از سلامت سامانههای رفاهی مسافران در قطار ازجمله تهویه مطبوع همواره به راهبران قطار یادآوری میگردد. لازم به توضیح است که برای ایجاد شرایط مناسب در مقابله با شیوع ویروس کرونا، دریچههای هوای تازه بهطور کامل باز شدهاند و گردش هوا جریان دارد و هماکنون تمامی قطارهای مترو مجهز به کولر و فعال هستند. از طرفی عملکرد سیستم کولر مشابه سایر تجهیزات فنی، ممکن است حین کار و در طول مسیر برای بخشی از واگن و یا یک واگن از قطار دچار مشکل شود که قطار در انتهای مسیر از خط خارج و جهت رفع عیب در اختیار تیم تعمیرات قرار میگیرد.»
پاسخ مسئولان / رفع عیب واگنهای قطارهای مترو بهصورت مستمر در دستورکار است
در همینه زمینه :