• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137545
+
-

کوتاه از حادثه/ مسافرکش قلابی، زورگیر حرفه‌ای بود

کوتاه از حادثه/ مسافرکش قلابی، زورگیر حرفه‌ای بود


زورگیر حرفه‌ای با بازی در نقش مسافرکش، شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش کرده و پس از انتقال آنها به مکانی خلوت با تهدید اموال‌شان را سرقت می‌کرد.
به گزارش همشهری، تحقیقات مأموران پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این سارق حرفه‌ای از چندی قبل، به‌دنبال گزارش چندین مورد زورگیری در کرج آغاز شد. اطلاعات اولیه نشان می‌داد جوانی مسافرکش بعد از سوار کردن شهروندان به‌خودرواش که یک پژو 405بود، با تهدید چاقو از آنها زورگیری می‌کند. آنطور که شاکیان می‌گفتند او دقایقی پس از سوار شدن طعمه‌هایش آنها را به مکانی خلوت می‌برد و در آنجا نقشه‌اش را عملی می‌کرد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد که او به تنهایی زورگیری می‌کند و به‌احتمال زیاد از مجرمان سابقه دار است. در این شرایط تلاش‌ها برای دستگیری او آغاز شد.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این‌باره گفت: مأموران در بررسی‌های اولیه دریافتند سارق ابتدا در قالب راننده مسافرکش سوژه‌های خود را سوارکرده و در ادامه در اماکن خلوت با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و لوازم با ارزش آنها کرده و متواری می‌شود. وی ادامه داد: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری شگردهای پلیسی، رد پای یکی از سارقان سابقه دار را در این پرونده مشاهده کردند و با شناسایی مخفیگاهش در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. وقتی او در برابر شاکیان قرار گرفت، آنها تأیید کردند که همان زورگیر تحت تعقیب است. نادربیگی در ادامه از صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم خبر داد و گفت: دادیار شعبه 2دادسرای عمومی و انقلاب کرج مجوز انتشار تصویر متهم را صادر کرد و از شهروندانی که از متهم شکایتی دارند دعوت می‌شود برای تشکیل پرونده به میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون، پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید